دوره مدیریت کسب و کار گرایش مدیریت مراکز درمانیMBA MBA in Health Centers

آخرین بروزرسانی: 1400/08/27
دوره مدیریت کسب و کار گرایش مدیریت مراکز درمانیMBA MBA in Health Centers

سلامت و درمان با سرعت روزافزون در حال پیشرفت است. هر چه مراکز درمانی با توجه به نیاز جامعه امروزی گسترده تر می شوند، بیشتر نیازمند فناوری های جدید و مهارت های مدیریتی خواهند بود. اگر می خواهید مرکز درمانی خود را با اقتدار و تدبیر مدیریت کنید و استراتژی های مدیرانه ای برای جهت دهی پرسنل درمانی خود به کار ببرید، شرکت در دوره های MBA مراکز درمانی (شش ماهه) را از دست ندهید. چالش هایی که امروزه بیمارستان ها با آن روبرو هستند مستلزم مدیریت منابع انسانی، روابط با بیمار و حتی برنامه ریزی برای امور مالی و اجرایی است. مطلب پیش رو علاوه بر معرفی اصول مدیریتی مراکز بهداشت و سلامت، دوره های مدیریتی آنلاین را نیز به شما پیشنهاد می دهد که فرصتی مناسب برای مدیران و متخصصین است و در کمترین زمان می توانند از آموزش های مدیریت مراکز بهداشتی درمانی بهره مند شوند. در ادامه همچنین از چگونگی کلاس های این دوره شش ماهه و اعتبار مدرک آن مطلع خواهید شد.

بسته آموزشی مالتی مدیا

لوح ویژه گواهینامه

گواهینامه پایان دوره معتبر

کتاب کامل محتوای دوره

چرا آموزش آنلاین MBA مدیریت مراکز درمانی را انتخاب کنیم؟

امروزه بسیاری از افرادی که در فکر راه اندازی یک مرکز درمانی هستند و نیازمند تخصص مدیریتی برای کسب و کار خود می باشند و همچنین مدیران مراکز درمانی که می خواهند شغل خود را ارتقا دهند اما امکان شرکت در کلاس های حضوری را ندارند، می توانند از آموزش های آنلاین این دوره بهره ببرند. به دلیل مشغله کاری کادر درمانی، مدیران بیمارستان ها و پرسنل، از یک سو و پیشرفت آموزش های الکترونیک و دسترسی به اینترنت از سوی دیگر، دوره های آنلاین مدیریت کسب و کار در گرایش درمان بهترین گزینه برای علاقه مندان به منظور شرکت در این دوره ها است.

از مهمترین دلایلی که به مخاطبان این دوره آموزش آنلاین در موسسه عالی فن پردازان را پیشنهاد می کنیم آموزش های جامع و چکیده در قالب سی دی ها و پلت فرم های آموزشی است که در کمترین زمان بهترین بهره وری را برای آن ها فراهم خواهد کرد. همچنین دانش پذیران می توانند بسته های آموزشی را درب منزل تحویل بگیرند.

 

غالب آموزش های غیرحضوری MBA مدیریت مراکز درمانی به قرار زیر است:  
•    برنامه ریزی برای سیستم های اطلاعاتی در بیمارستان
•    مدیریت تامین تجهیزات و تسهیلات بیمارستان
•    مدیریت بهداشت و کنترل پسماندهای بیمارستانی
•    مهارت‌های عمومی در بیمارستان (Generic skills)    
•    مدیریت ریسک و بحران
•    و بسیاری موارد دیگر که در پایان این دوره فراخواهید گرفت.

مزیت های کلاس MBA مدیریت مراکز درمانی

علاوه بر مدیران بیمارستان ها افراد متخصص در بخش های سلامت و درمان هم برای اداره سیستماتیک پرسنل خود متقاضی شرکت در کلاس های مدیریت کسب و کار در گرایش مراکز درمانی هستند. کلاس های مدیریتی ام بی ای به طور کلی مهارت های مدیریتی در بخش های مهم را آموزش می دهد که عبارت اند از: استراتژی های روابط با بیمار، مدیریت و بهینه سازی ساعات کاری بیمارستان، مدیریت کادر درمان و مدیریت ریسک.
 مدیران بیمارستان ها و کلینیک ها معمولا به دو دلیل جذب کلاس های مدیریت کسب و کار در گرایش مراکز درمانی می شوند: یکی برای مدیریت موفق کادر درمان، به گونه ای که هر فرد در بیمارستان دقیقا بر طبق وظایف خود ایفای نقش کند و دیگری استراتژی زمان بندی؛ یعنی هر فردی باید بداند که در کجا و چه زمانی موظف به انجام چه کاری است.

اعتبار مدرک MBA مدیریت مراکز درمانی

ممکن است در ذهن مخاطبان این سوال مطرح شود که ضرورت اخذ گواهینامه MBA مدیریت مراکز درمانی چیست؟  جالب است بدانید که در بخش های درمان همیشه نیاز به متخصصین هست بنابراین رقابت بر سر این مشاغل نیز اغلب داغ است. دارا بودن مدرک معتبر مدیریتی در گرایش مراکز درمانی به منزله این است که دانش و مهارت های مدیریتی و برنامه ریزی شما نسبت به دیگر رقبا بالاتر است. از سوی دیگر مدیران بیمارستان هم نیاز به تخصص حرفه ای دارند و باید سرپرستی تمام بخش های بیمارستان را به همراه پرسنل های متخصص عهده دار شوند، پس قطع به یقین باید مراکز درمانی خود را بسیار هوشمندانه مدیریت کنند چون کوچکترین اشتباه عواقب جبران ناپذیری خواهد داشت.

با توجه به اهمیت این موضوع در دست داشتن مدرک معتبر MBA برای مدیران اعتبار و تایید را به همراه خواهد داشت و اعتماد سازمان های نظارت بر بهداشت و درمان را نیز جلب خواهد کرد. همچنین شایان ذکر است که مدرک ام بی ای شش ماهه مدیریت مراکز درمانی که از سوی موسسه آموزش عالی فن پردازان اعطا می گردد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و می تواند نقطه آغازی برای بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پرستاری برای جذب مشاغل مرتبط باشد و رزومه قوی تری را از سوی آنها ارائه دهد.

 

در کنار آنچه گفته شد با اخذ گواهینامه مدیریت کسب و کار مراکز درمانی شما می توانید از مزایای زیر نیز بهره مند شوید:

•    مدرک دریافتی قابل ترجمه رسمی دادگستری است و چنانچه برخی از افراد قصد مهاجرت و کار در خارج از کشور را داشته باشند، می توانند از این مزیت استفاده کنند.
•    ارائه این مدرک به دلیل آنکه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران است، به عنوان سابقه آموزشی کاملا معتبر بوده و بر ارزش رزومه کاری شما می افزاید.
•    روش های آموزشی این دوره ترکیبی است، به همین دلیل مدرک آن برای افراد مختلف با توانایی های متفاوت، کاربردی می باشد.

دوره  مدیریت کسب و کار گرایش مدیریت مراکز درمانی، ۱۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان است

الزاما نباید فارغ التحصیل در رشته های مرتبط باشید. اما بهتر است شناخت کافی درباره علوم پزشکی داشته باشید .

مدرک این دوره مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و کاملا از سوی سازمان های ارزیابی معتبر است.

طول این دوره کوتاه مدت است و شامل ۴۰۰ ساعت آموزش مفید می باشد.

چالش هایی که امروزه بیمارستان ها با آن روبرو هستند مستلزم مدیریت منابع انسانی، روابط با بیمار و برنامه ریزی برای امور مالی و اجرایی است. بنابراین اغلب بیمارستان ها، کلینیک ها و مراکز درمانی جاذب افرادی هستند که دوره های مدیریتی را گذرانده باشند.

این دوره دارای ۲۱ ساعت فیلم آموزشی و ۱۳۰ صفحه محتوی متنی می باشد.

سرفصل دوره MBA مراکز درمانی

 

این دوره شامل دروس زیر می باشد:

  • مدیریت منابع انسانی ویژه mba 
  • تئوری مدیریت و منابع انسانی 
  • تکامل و اهداف مدیریت منابع انسانی
  • وظایف مدیریت منابع انسانی
  • سیستم های اطلاعات مدیریت
  • برنامه‌ریزی استراتژیک
  • ارزیابی و مدیریت عملکرد     
  • تاثیر فناوری اطلاعات برمدیریت منابع انسانی      
  • سطوح و الگوهای شایستگی 
  • فلسفه علم و روش‌های پژوهشی نوین
  • انواع تحقیق                 
  • روش تحقیق در مدیریت    
  • مقایسه مورد‌کاوی با موردپژوهی    
  • نظریه‌پردازی هدف نهایی موردپژوهی    
  • روش‌شناسی استنباط و استنتاج آموزه‌ها    
  • نظریه‌پردازی از طریق موردپژوهی    
  • وﻳﮋﮔﻲﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻖ                                                            
  • نگارش مناسب فرضیه    
  • معیار «بطلان‌پذیری» فرضیه            
  • دو ﻧﻮع اﺻﻠﻲ ﻃﺮح ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداری    
  • تحلیل داده‌های تحقیق    
  • مراحل آﻣﺎده ﺳﺎزی داده‌ﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﺤﻠﻴﻞ    
  • اﻫﺪاف اﺳﺎسی در ﺗﺤﻠﻴﻞ داده‌ﻫﺎ    
  • نقش تحلیل داده‌ها در یک تحقیق    
  • طبقه‌بندی و کدگذاری داده‌ها    
  • نمایش و تحلیل داد‌ه‌ها    
  • فهرست‌ها، نوع‌شناسی و شبکه‌ها        
  • تشخیص و کشف زمینه‌ها و الگوهای کلیدی 
  • تطابق الگو و ساختن نظریه    
  • استفاده از نرم‌افزار برای تحلیل داده‌های کیفی    
  • انواع‌ گزارش پژوهش            
  • شیوه‌های استناد درون‌متنی        
  • نظریه سازمان و مدیریت 
  • مطالعه تئوری سازمان
  • سطوح و لایه‌های نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی
  • تئوریزه کردن سازمان‌ها
  •  سیر تاریخی نظریه سازمان
  • مراحل سه‌گانه صنعت‌گرایی
  • نظریه سیستم‌های اجتماعی-فنی
  • تأثیر دیدگاه پست مدرن بر تئوری سازمان
  • سازمان و محیط
  • نظریه اقتضایی: سازمان‌های ماشینی و ارگانیکی
  • نظریه نهادی
  • ساختار اجتماعی سازمان
  • چرخه‌ی حیات سازمانی
  • فرهنگ سازمانی
  • فرهنگ از نظر مدرنیست‌ها
  • ساختار فیزیکی سازمان‌ها
  • فن‌آوری و سازمان
  • نگاه پویا به فناوری
  • امیتای اتزیونی و ساختار کنترل سازمانی
  • زبان تخصصی مدیریت
  • MARKS QUESTION AND ANSWERS
  • Define Management and what do you mean by Business Management
  • Discuss various functions of management
  • Distinguish between administration and management
  • What is Planning and State the components of planning
  • Explain the purpose or importance of planning
  • Explain the types of planning
  • Elucidate and discuss importance or benefits or advantages of Planning
  • Define Organization
  • Define authority
  • Explain the importance of organizing
  • Explain the role of money as a motivational tool
  • Explain the different Channels of communication in an organization
  • Explain the different training methods

 

  •  اصول کلی رضایت بیمار
  • تعریف رضایت بیمار
  • اهمیت و نقش رضایت بیمار
  • عوامل مؤثر بر رضایت بیمار
  • موانع رضایت بیمار
  • مراحل رضایت بیمار
  • رضایت قبل از بستری
  • رضایت حین بستری
  • رضایت بعد از بستری
  • ارتقاء رضایت بیمار
  • سنجش رضایت بیمار
  • راهکارهای ارتقاء رضایت بیمار
  • استفاده از تکنولوژی در سنجش و ارتقاء رضایت بیمار
  • نگاه جهانی به رضایت بیمار
  • توریسم سلامت
  • جایگاه رضایت بیمار در دنیا
  • مشاغل مرتبط با مدیریت رضایت بیمار
برنامه درسی خالی است
آواتار کاربر
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
60 دورها

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره مدیریت کسب و کار گرایش مدیریت مراکز درمانیMBA MBA in Health Centers”

Main Content