چگونه انتقاد کنیم و نتیجه بگیریم؟

بدون ديدگاه

آکادمی مدیریت و کارآفرینی ایران مدیر با هدف کمک به حل معضلات بیکاری فراوان موجود در جامعه با مدیریت مهندس ایمان قاضی پور تصمیم به تاسیس این مرکز در حوزه‌های مدیریت، کسب و کار و کارآفرینی گرفته‌ایم که خدمات ایران مدیر بسیار متنوع و کارآمد می باشد

” چگونه انتقاد کنیم و نتیجه بگیریم “

برای اینکه انتقادمان سازنده باشد و از آن احساس خشنودی کنیم باید به یک پرسش کلیدی پاسخ دهیم:
اطلاعاتی که میخواهیم به طرف مقابل بدهیم چگونه بیان کنیم که طوری آن را بپذیرد که هم از آن سود ببرد و هم به بهبود روابطمان کمک کند.

این پرسش مرکز ثقل مساله را از عیب جویی به حل مشکل تغییر می دهد و بر سه کیفیت ضروری انتقاد مثبت و سازنده تاکید میکند:

۱) انتقاد کننده را وادار می کند که به انگیزه هایی که برای طرح انتقاد دارد، با تیزبینی و دقت بیشتری بنگرد.

۲) بر امکاناتی که برای تغییر و اصلاح رفتار وجود دارد، تاکید می کند.

۳) طرفین انتقاد را نسبت به موضوع انتقاد متعهد می کند یعنی بر این نکته تاکید دارد که هر دو طرف در مورد بهبود رفتار مورد نظر مسئولیت دارند.

منظور این است که اگر انتقاد کننده و انتقاد شونده می خواهند به هدف انتقاد سازنده که تغییر رفتار خاصی است دست یابند، باید با یکدیگر همکاری کنند.

بخش آموزش آکادمی منابع انسانی ایران مدیر

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.