دوره مدیریت رسانه (MBA) MBA in Media

آخرین بروزرسانی: 1400/08/18
دوره مدیریت رسانه (MBA) MBA in Media

دوره MBA رسانه یک ساله چه دوره ای است؟ 

دوره MBA رسانه  دوره ی است که زیر نظر کارشناسان و اساتید برتر مؤسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان پس از بررسی دقیق نیازهای آموزشی و روز فراگیران، طراحی شده و به صورت بسته های آموزشی به دانش پذیران ارائه می شود. این دوره شامل مباحثی همچون سازمان و مدیریت، مدیریت‌ استراتژیک‌ در رسانه، مدیریت سازمان‌های رسانه‌ای، اثرات وسایل ارتباط جمعی، مالکیت و اقتصاد رسانه و مسائل مشترک بین رسانه و مدیریت می پردازد. اگر فردی هستید که به فضای رسانه ها و مطبوعات علاقه مند هستید و به مسائل مدیریتی مرتبط با آنها علاقه دارید، این دوره گزینه ی مناسبی می تواند برای شما باشد.. مبنای اصلی مدیریت رسانه، ایجاد یک پل ارتباطی بین مباحث نظری عمومی مدیریت و صنعت رسانه است. این دوره دانش پذیران را در زمینه درک و تجربه در مورد جوانب مختلف مدیریت رسانه مانند اﻫﻤﯿﺖ ﮐﺎرﺑﺮد رﺳﺎﻧﻪ‌ ﻫﺎ، اهداف برنامه ریزی ، مراحل فرایند سازماندهی رسمی و ارتباطات آشنا می کند. همچنین در این دوره، دانش پذیران مفاهیم مدیریت رسانه را با استفاده از آخرین مفاهیم و شیوه های مدیریتی فرا می گیرند. امروزه دنیا به طرق مختلفی به رسانه و مطبوعات وابسته است. از این رو نیاز به افرادی که دوره تخصصی مدیریت رسانه را گذرانده اند، احساس می شود که این نیاز به شرکت در دوره ی یک ساله MBA مدیریت رسانه را بیشتر می کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی لزوم شرکت در این دوره بپردازیم.

بسته آموزشی مالتی مدیا

لوح ویژه گواهینامه

گواهینامه پایان دوره معتبر

کتاب کامل محتوای دوره

چرا به مدرک MBA رسانه نیاز داریم؟

MBA رسانه به شما کمک می کند تا به عنوان یک فرد حرفه ای در زمینه ی رسانه و مطبوعات مانند فیلم و تلویزیون، تبلیغات و برندینگ، چاپ و ارتباطات دیجیتال، به عنوان فردی صاحب نظر و متخصص در این زمینه فعالیت داشته باشید. فرآیند دیجیتالی شدن،  رشد ارتباطات را افزایش داده است و منجر به افزایش تقاضا برای متخصص در زمینه ی رسانه شده است. با رشد تلفن همراه به عنوان یک رسانه جدید و رشد پر سرعت اینترنت ، MBA مدیریت رسانه ها هم چنین فرصت های شغلی متنوعی را پیش روی شما قرار می دهد. این فرصت های شغلی عبارتند از مدیر تولید، مدیر تبلیغات رسانه، مدیر بازاریابی دیجیتال، تهیه کننده موسیقی. به دلیل ماهیت درسی MBA  یعنی پوشش دادن جوانب متنوع کسب و کار، فراگیران می توانند مفاهیم کسب و کار و رسانه را به خوبی درک کنند. با یادگیری مفاهیم اساسی کسب و کار می توانید ارتباط بهتری با کارمندان، مدیران عالی و دیگر همکاران داشته باشید. برای پاسخ بهتر به این سؤال که چرا به مدرک مدیریت رسانه نیاز داریم، لازم است به بررسی اهمیت رسانه بپردازیم.

رسانه ‌ها و جامعه: جامعه نوین امروزی بدون ابزارهای  ارتباط جمعی مانند روزنامه‌ها ، مجلات، رادیو، تلویزیون و فیلم، تقریباً غیرقابل امکان است. امروزه، وسایل ارتباط جمعی برای افراد بسیار مهم است  و بسته به نوع نظام اقتصادی و سیاسی که رسانه فرمانبردار آن است و خواسته و نیازهای افراد و میزان پیشرفت جامعه، عملکرد مختلفی دارند. رسانه برای جامعه بسیار مهم است، زیرا این یکی از سریعترین و کارآمدترین روش برای دریافت اطلاعات در مورد موضوعات مختلف است. تأثیر رسانه ها برای جامعه بسیار مهم است زیرا به شکل گیری و ساخت افکار عمومی کمک می کند و باعث آگاهی جمعی می شود . نیروهای سیاسی ، اقتصادی  و اجتماعی برمضمون رسانه‌ها تأثیرگذارند. کنترل رسانه‌ها بر محتوای رسانه‌ها نیز اثر ‌بخش است. این امر اثرات رسانه‌ها را مشخص و تعیین می کند و نشان می دهد که نوع محتوا و مضمونی که در رسانه ها به کار می رود نیاز به مدیریت دارد. 

کسب اطلاعات و دانش جدید: رسانه ها ما را در مورد اتفاقات مختلف در سراسر جهان با خبر می کند. این امر به ما این امکان را می دهد تا بدانیم که در اطراف ما و در سراسر جهان چه اتفاقاتی رخ می دهد. با کمک رسانه ها، در مورد موضوعات مختلف دانش کسب می کنیم. رسانه نقش حیاتی در انتشار اطلاعات دارد. رسانه،  اطلاعات جدید را پخش می کند و اطلاعات را به روز می کند تا عموم مردم درباره آنچه در کشور و در سراسر جهان در حال وقوع است آگاه باشند. 

پوشش خبری کامل: هر رخدادی مانند مسابقات ورزشی، رویدادهای سیاسی مانند سخنرانی مقامات یک کشور، یا وقایع طبیعی مانند سیل و زلزله که در حال وقوع هستند، با استفاده از پوشش خبری کامل رسانه ها مانند تلویزیون و رادیو می توانید از این رخدادها می توانید در هر زمان و مکانی با خبر شوید. این رخدادها هم چنین می تواند به شکل محصولات خبری، برنامه های سرگرمی یا سایر منابع رسانه ای باشد، برای مثال اخبار جنجالی در فیسبوک ، اینستاگرام، توئیتر یا دیگر شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود.

آموزش جامعه:  یکی از مهمترین نقش رسانه ها، آموزش جامعه است. با استفاده از رسانه می توانیم اطلاعات مربوط به محصولات مختلف را بررسی و تجزیه و تحلیل کنیم، قیمت های اقلام مختلف را مقایسه کنیم، اخبار مربوط به سیاست، اقتصاد، آب و هوا، سلامت و غیره را بخوانیم. رسانه ها موضوعاتی مانند فقر، بی سوادی، عقب ماندگی اجتماعی و غیره را مطرح می کنند و مردم را آموزش می دهند. همچنین مردم را در مورد حقوق و وظایف خود آگاه می کنند.

کاربردهای مختلف: رسانه های جمعی می توانند برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار گیرند: تبلیغات، موضوعات اجتماعی و تجاری مختلف. این اهداف می تواند شامل  بازاریابی، تبلیغات، روابط عمومی و ارتباطات سیاسی باشد. رسانه، به طور سنتی به عنوان سرگرمی مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه رسانه علاوه بر سرگرمی، به عنوان وسیله ای برای تجزیه و تحلیل، تأیید و ارائه اطلاعات مربوط به رویدادهای فعلی به کار می رود. حتی برخی از مستندات و فیلم های آموزشی که در رسانه ارائه می شود جنبه ی آموزشی داشته و نکات علمی و آموزشی مفیدی را به افراد یاد می دهد. لذا، این ویژگی که رسانه کاربردهای چند منظوره دارد، اهمیت رسانه را دو چندان کرده است. 

انتقال ایده ها: رسانه های جمعی نقش مهمی در سازماندهی افکار عمومی ایفا می کنند. میلیون ها نفر تلویزیون را تماشا می کنند و روزنامه ها را در وقت آزاد خود می خوانند. برخی از افراد حتی به روزنامه، تلویزیون و رادیو وابسته هستند و مدتی از اوقات فراغت خود را صرف این رسانه های اجتماعی می کنند. این رسانه های اجتماعی به انتقال ایده ها و افکار عمومی کمک می کند. این نشان می دهد که رسانه های جمعی امروزه در خانواده ها و جامعه نقش مهمی ایفاء می کنند.

موقعیت های شغلی MBA رسانه چیست؟

شاید با خود تا به حال فکر کرده اید پس از اخذ گواهینامه MBA رسانه چه فرصت های شغلی وجود خواهد داشت. با MBA رسانه می توان در انواع رسانه ها از قبیل انتشارات، رادیو، تلویزیون، تولید فیلم، شبکه های اجتماعی، آژانس های تبلیغاتی، بخش روابط عمومی کار کرد یا حتی کسب و کار خود را به راه اندازید. مدیریت رسانه یکی از بخش های رو به رشد و مهیج در چند سال اخیر بوده است. امروزه رسانه های جمعی به دنبال افرادی حاذق و مستعد در زمینه های مختلف مرتبط با رسانه هستند که موقعیت های شغلی مدیریت رسانه و مسئولیت های مرتبط به آن را بر عهده بگیرند. بگذارید این موقعیت های شغلی به طور تفصیل مورد بررسی قرار دهیم.

مدیر برنامه ریز استراتژیک:

همانطور که از اسم آن بر می آید، مدیر برنامه ریزی استراتژیک دارای یک موقعیت مدیریتی است که عمدتا با مدیر ارشد خود همکاری می کند و برنامه های استراتژیک مربوط به رسانه را طراحی می کند. مدیران مذکور راهنمایی و نکات لازم درباره طرح استراتژیک شرکت ارائه می دهد، با رهبران سازمانی مشاوره می کند درباره عملکرد گذشته و آینده شرکت توضیحاتی را ارائه می دهد. مدیران برنامه ریز استراتژیک با چندین دپارتمان سازمان ( مانند بخش مالی، بازاریابی، فروش، غیره) همکاری داشته و در راستای اهداف رسانه ای شرکت/سازمان استراتژی هایی را تعیین می کند. مدیران برنامه ریزی استراتژیک مهارت های تشکیل تیم برای پروژه های خاص را دارند و می توانند طرح هایی برای کسب و کار و توسعه آن ایجاد کنند. این مدیران همچنین برنامه های کسب و کار موجود را بهبود می بخشد تا کارایی خود را بهبود بخشد و همچنین راه حل های بلند مدت و کوتاه مدت برای مشکلات مالی و مسائل مربوط به عملکرد عملیاتی درون شرکت ارائه می دهند. بر اساس میزان سابقه ی کاری، میزان حقوق متوسط مدیر برنامه ریز استراتژیک متفاوت است. اگر سابقه کاری فردی کمتر از ۵ سال باشد، حقوقی متوسط برابر با ۹۲۰۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. مدیر برنامه ریز استراتژیک با سابقه کاری بین ۵ تا ۱۰ سال می تواند حقوقی برابر با ۱۱۸۰۰۰ دلار دریافت کند. همچنین مدیران مذکور با سابقه ی بین ۱۰ تا ۲۰ سال می توانند حقوقی متوسط برابر با ۱۳۷۰۰۰ دلار دریافت کنند. 

تهیه کننده موسیقی:

اگر فردی هستید که موسیقی با روح شما پیوند خورده و به مباحث مدیریتی هم علاقه  دارید، این عنوان شغلی در بخش رسانه برای شما گزینه ی خوبی است. تهیه کننده موسیقی گروهی از موسیقیدان ها مدیریت می کند، بودجه ها را نظارت می کند و آلات موسیقی را فراهم می کند.
تهیه کننده موسیقی تصمیماتی را درباره انتخاب پرسنل جدید، تست آنهاو هم چنین انتخاب نوع موسیقی می گیرد. هم چنین، آنها فرآیند پس از تولید را نظارت می کنند که شامل ویرایش موسیقی است. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که پروژه در داخل بودجه و در بازه ی زمانی تعیین شده تکمیل شود. تهیه کننده موسیقی مسئول تولید محصول نهایی است و برای ارتقاء آن تلاش می کند. به عنوان تهیه کننده موسیقی به مهندسان صدا در زمینه میکس و ضبط صدا کمک می کنید. در نهایت می توان گفت که تهیه کنندگان موسیقی نقشی کارآفرین در کسب و کار دارند. در مورد میزان حقوق و مزایای متوسط این عنوان شغلی می توان گفت که بر اساس اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا برابر با ۴۹۶۳۰ در سال ۲۰۱۸ بوده است. بیشترین  میزان حقوق برابر با ۱۱۲۸۲۰ دلار بوده است. هم چنین این اداره گزارش می کند که این شغل به میزان ۶ درصد تا سال ۲۰۲۶ رشد خواهد داشت. 

برنامه ریز رسانه:

برنامه ریز رسانه در بخش بازاریابی یا تبلیغات یک شرکت کار می کند. آنها به تبلیغ و ارسال پیام های تبلیغاتی از طریق سیستم عامل های مختلف کمک می کنند تا پیشنهاد های جدید، به روز رسانی ها، تغییرات و یا سایر اطلاعات مهمی سازمان را در اختیار افراد قرار دهد، برنامه ریزان رسانه ها باید با کالاها یا خدمات مربوط به آنها آشنایی دارند. برنامه ریزان رسانه کمپین های بازاریابی و / یا انتشار موارد تبلیغاتی از قبیل بنر یا پوسترها را ارزیابی می کند. برنامه ریزان رسانه، یکپارچگی پیام کمپین تبلیغاتی را تأیید می کنند و سپس با گروه های دیگر سازمان  کار می کنند تا کمیپن تبلیغاتی را به نحو احسن پیش برند و ابزارهایی مانند وب، ایمیل ، تلویزیون، رادیو، مجلات و روزنامه ها استفاده می کنند. میزان حقوق در ابتدای کار از ۱۸۰۰۰ تا ۲۲۰۰۰دلار است. همانطور که تجربه و سابقه کاری فرد بالا می رود، این میزان حقوق می تواند به ۸۰۰۰۰ دلار نیز برسد. 

متخصص رسانه:

متخصص رسانه های جمعی تجهیزات و مواد صوتی و تصویری را هماهنگ می کند. آنها موجودی ، لوازم و تجهیزات را فهرست می کنند و آنها را بررسی می کنند. متخصصان رسانه ، نرم افزار و دستگاه های مخصوص به رسانه مانند پخش کننده های DVD و فیلم را اجرا می کنند. آنها همچنین یک منبع خوبی از مواد موجود شامل فیلم، نوار، عکس، اسلایدها و نرم افزار را به روز رسانی و نگهداری می کنند. متخصصین رسانه دانش گسترده ای از تجهیزات رسانه ای مانند دوربین ، رایانه و دستگاه های ضبط دارند. آنها همچنین مهارتهای ارتباطی عالی دارند و با دیگر کارکنان هماهنگی لازم را برای برنامه ریزی و اجرای دقیق آنها انجام می دهند. بر اساس اداره آمار کار ایالات متحده آمریکا (BLS)، متخصصین رسانه حقوق و دستمزد متوسطی برابر با ۴۵۸۹۰ دلار داشتند. این اداره همچنین پیش بینی می کند که رشد شغلی در زمینه رسانه به میزان ۸% تا سال ۲۰۲۴ افزایش خواهد داشت.

مدیر بازاریابی دیجیتال:

این عنوان شغلی به دلیل تنوعی که دارد کی از هیجان انگیز ترین مشاغل مدیریت رسانه است. مدیر بازاریابی دیجیتال مسئول توسعه، اجرا و مدیریت کمپین های بازاریابی در رسانه ها است. مدیر بازاریابی دیجیتال نقش مهمی در افزایش آگاهی درباره نام تجاری در فضای دیجیتال و همچنین رونق کسب وکار دیجیتالی دارد. وی فناوری های دیجیتال جدید را شناسایی و ارزیابی می کند و از ابزار تحلیل وب برای اندازه گیری ترافیک سایت برای بهینه سازی کمپین های بازاریابی، بازاریابی ایمیل، رسانه های اجتماعی و و تبلیغات استفاده می کند. میانگین سالانه حقوق مدیر بازاریابی دیجیتال سالانه به میزان ۹۶ ۵۹۷ دلار است که این میزان می تواند بر اساس سابقه فرد و محلی که در آن کار می کند متفاوت باشد.

دستیار کارگردان رسانه:

وظایف دستیار کارگردان رسانه بسته به نوع شرکت/سازمان/کارفرما متفاوت است، اما به طور کلی می توان گفت که دستیاران کارگردان رسانه به کارگردان رسانه کمک می کند تا فعالیت های سازمان/شرکت را نظارت کنند.

آنها همچنین باید با انواع آژانس های رسانه ای ارتباط برقرار کنند و در صورت لزوم با مشتریان و پیمانکاران ارتباط برقرار می کنند. بر اساس میزان سابقه ی کاری فرد میزان حقوق متوسط فرد بین ۸۹۰۰۰ دلار تا ۹۸۰۰۰ دلار است. 

مهارت های مورد نیاز مدیر رسانه چیست؟

در هر زمینه ی شغلی که کار می کنید، باید مهارت های مربوطه به آن شغل را داشته باشید. مدیریت رسانه طیف وسیعی از حرفه ها از جمله بازاریابی، فروش و تبلیغات، رسانه های پخش و هنرهای نمایشی، روزنامه نگاری و چاپ و نشر، رادیو و تلویزیون را فرا می گیرد. از این رو نیازمند مهارت های وسیعی مربوط به مدیریت رسانه است. دنیای رسانه دنیایی سرشار از تازگی ها، اخبار و حوادث جدید است و مدیر ریانه باید فردی باشد که بتواند با استفاده از مهارت ها، تجربه و همچنین دانشی که دارد، سریع تصمیم گیری کند و.خود را برای چالش ها آماده کند و پرسنل خود را هدایت کند. همچنین به عنوان مدیر رسانه، فرد باید دارای انرژی و انگیزه بسیار باشد و این را به کارمندان و افراد زیردست خود انتقال دهد تا محیطی شاد و پر انرزی برای کارمندان فراهم شود. از طرفی، مدیر رسانه باید دارای مهارت آینده نگری باشد و خود را برای مشکلات آینده آماده کند و از قبل طوری برای بحران ها برنامه ریزی کند که سازمان دچار مشکل نشود. علاوه بر این مدیر رسانه باید دارای مدیریت زمان باشد. زمان در بحث مدیریت به ویژه مدیریت رسانه که بخشی از آن با اخیار و رویدادهای لحظه به لحظه در ارتباط است، بسیار حائز اهمیت است. همچنین مدیر رسانه باید دارای مهارتهای زیر باشد:

مهارت ارتباطی:

مدیریت رسانه حوزه ای است که در آن باید گاهی اوقات سخنرانی کنید. به عنوان مدیر رسانه باید ارتباط کلامی و غیر کلامی (زبان بدن) خوبی با کارکنان خود داشته باشید. یک مدیر رسانه موفق قبل از اینکه مهارت های مدیریتی همچون برنامه ریزی، تعیین استراتژی و خط مشی را در کار خود اعمال می کند، به طور مؤثر و مفید با کارمندان خود ارتباط برقرار می کند و از مهارت های ارتباطی مانند خوب گوش دادن، شفافیت در صحبت کردن، صمیمیت و دریافت بازخوردهای مثبت و منفی استفاده می کند.

تحقیق و تحلیل:

توانایی تجزیه و تحلیل کسب و کار و داده های مربوط به آن، بررسی مزایا و معایب عوامل مؤثر در کسب وکار یک امتیاز برای مدیریت رسانه به حساب می آید. مدیر رسانه موفق دارای قدرت تحلیل و تحقیق بالا روی مسائل است و با استفاده از قدرت تفکر انتقادی که دارد می تواند مسائل و مشکلات را از زاویه ی علمی و پژوهشی به آن نگاه کند. مدیر رسانه می تواند با استفاده از مهارت تحقیقاتی خود سناریوهای کسب وکار را ارزیابی کند و با استفاده از جمع آوری داده و تحلیل آنها به یک نظر جامعی برسد.

داشتن نظم کاری:

گاهی اوقات به دلیل فشار کاری در مواقع و رخداد های مختلف مانند جشن ها، رویدادهای ملی ، ورزشی، ترافیک کار بالا می رود. چیزی که در مدیریت رسانه و مشاغلی از این قبیل بسیار حائز اهمیت است، داشتن نظم کاری بالا است. این نظم شامل سازماندهی خود، سر موقع حضور یافتن و مسئولیت پذیری می شود. این حوزه ی کاری مستلزم این است که وظایف و برنامه های خود را طبق موعد مقرر انجام دهید.

انگیزه: افراد از طرق مختلف و عوامل بیرونی و درونی انگیزه کسب می کنند. عوامل بیرونی در ایجاد انگیزه در مدیریت رسانه شامل جامعه، میزان شهرت، پول و درآمد می توانند باشند در حالیکه عوامل درونی انگیزه می تواند شامل رضایت از خود، عشق به کار، دستاوردهای شخصی و اعتماد به نفس باشد. به عنوان مدیر رسانه هم خود باید دارای انگیزه و روحیه ی بالای کاری باشید و هم به بقیه این روحیه و انرژی مثبت را انتقال دهید. ایجاد انگیزه باعث ایجاد محیط کاری شاد و پویا می شود. مطالعات نشان داده است که کار با افرادی که انگیزه ی درونی بالایی دارند، موفقیت آمیز تر است زیرا این افراد انرژی، تمرکز و صبر بالایی دارند.

مهارت قدرت تصمیم گیری بالا:

مدیران رسانه طی کارهای روزانه خود دائما تصمیم می گیرند و تصمیم گیری آنها بر عملیات و میزان بهره وری کسب و کار تأثیر به سزایی می گذارد . تصمیم گیری عجولانه مانع پیشرفت کسب و کار است .مهارت های تصمیم گیری استراتژیک برای مدیران رسانه بسیار ارزشمند است از این رو نحوه تصمیم گیری بسیار مهم است. یک مدیر رسانه موفق زمانی که با چالش روبرو می شود نه تنها به دنبال راه حل برای حل آن می رود بلکه از ابزارها و تجربه ی خود برای حل مشکل نیز استفاده می کند. این نوع ذهنیت برای حل مشکل در مدیران رسانه موفق به خوبی دیده می شود.

مدیریت ریسک:

مهم ترین عنصر کسب وکار و پیشرفت آن، توانایی ارزیابی ریسک است. هیچ سازمان/شرکتی نمی تواند در دنیای کسب وکار امروزی بدون ریسک بقاء داشته باشد. مدیر رسانه با قدرت ریسکی که دارد به پیشرفت شرکت خود کمک می کند و افراد را در مسیر رسیدن به هدف خاصی با استفاده از مدیریت ریسک هدایت می کند.

مهارت هایی که از دوره MBA رسانه یاد می گیریم چیست؟

اکنون که در مورد مهارت های مدیر رسانه صحبت کردیم، لازم می دانیم به مهارت هایی اشاره کنیم که به عنوان دانش پذیر از این دوره فرا می گیرید. امروزه اکثر کارفرمایان بیشتر روی مهارت های کارجویان متمرکز بوده و بیشتر مهارت گرا هستند. دانش پذیران در این دوره با مسائل اساسی، رویکردهای نظری، و روش های مدیریت رسانه آشنا می شوند و دانش و مهارت های پیشرفته در یک یا چند حوزه ی تخصصی رسانه به دست می آورند. دانش پذیران یاد می گیرند که چگونه خلاقانه در عین حال انتقادی فکر کنند  تا اهداف تبلیغاتی و بازاریابی شرکت یا سازمان مربوطه را دنبال کنند. هم چنین دانش پذیران یاد می گیرند که چگونه با استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای مختلف مشکلات و مسائل را مطرح کنند.

 در این دوره دانش پذیران نه تنها مهارت های فنی و استفاده از رسانه های مختلف را آموزش می بینند، بلکه درمورد اینکه چه مواردی را باید در رسانه به کار برد ، موارد مفیدی هم یاد می گیرند. این برنامه به دانش پذیران کمک می کند تا از مرزها عبور کرده و خود تولید دانش کرده و مهارت های فنی و مدیریت خود را تقویت کنند که برای نیازهای بازار آینده بسیار ضروری است. هم چنین پس از گذراندن آموزش MBA رسانه، می توانند مهارت های زیر را کسب کنند:

مهارت های رهبری:

آیا می دانستید که مهارت های رهبری فقط محدود به افراد در سطح ارشد یا عضو هیئت مدیره هستند نمی شود. با توجه به ساختار در حال تغییر سازمان های امروز که در آن جریان و سلسله مراتب اداری کمتر است، مهارت های رهبری عملی برای ایجاد تاثیر، ایجاد انگیزه اعضای تیم و دستیابی به نتایج ضروری است. به عنوان کسی که دوره MBA رسانه مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان را گذرانده اید، مهارت های رهبری را یاد خواهید گرفت که زمینه مدیریت بسیار مهم هستند.

ایجاد تغییر:

هنگامی که تغییری ایجاد می شود، مهم است که میزان تأثیر آن را بر کل سازمان و افراد دخیل در آن . مهم است که در نظر داشته باشیم که این می تواند بر کل سازمان و تمام افراد درگیر تاثیر بگذارد. اگر می خواهید مدیریت موفقی داشته باشید، مهم است که تغییر ایجاد کنید. MBA رسانه به شما می آموزد که چگونه هنگام ایجاد تغییر، هر گونه استرس بالقوه یا اضطراب ناشی از آن را کاهش دهید. این خود مزیتی به حساب می آید که از دوره MBA رسانه این مؤسسه بدست می آورید.

تخصص در چند حوزه:

توسعه یک شبکه حرفه ای قوی، ارتقاء دانش و مهارت های کلیدی و تسریع در پیشرفت حرفه، سه دلیل عمده افرادی است که وارد حرفه MBA رسانه می شوند. افرادی که این دوره را پشت سر می گذارند، مهارت های چندگانه در کسب و کار خود کسب می کنند و فقط روی یک حوزه از رسانه قابلیت مانور ندارند و می توانند با استفاده از دانشی که کسب کرده اند می توانند در چندین حوزه تخصصی کار کنند.

بودجه بندی و مدیریت پول:

دوره MBA رسانه مطالبی را به شما آموخته است که با استفاده از آن می توانید پول و بودجه خود را مدیریت کنید. مدیریت عالی پول و بودجه به شما امکان می دهد تا خود را به عنوان مدیر شخصیتی قدرتمند از لحاظ مالی نشان دهید که این خود به عنوان مدیر، کارمندان را بسیار تحت تأثیر قرار می دهد و بازخوردهای مثبتی از جانب آنها دارد.

مزایای شرکت در دوره MBA رسانه مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان چیست؟

مؤسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان یکی از معتبرترین مؤسسات در زمینه آموزش دوره های آموزشی است که محتوای آموزشی MBA رسانه را بر اساس استانداردهای روز توسط اساتید برتر و مجرب طراحی نموده است. شرکت در دوره MBA رسانه این مؤسسه از مزایایی برخوردار است که عبارتند از:

  •  این مؤسسه به دلیل اینکه سابقه و تجربه ی طولانی در برگزاری دوره های کسب و کار در رشته های مختلف دارد، تبدیل به یکی از معتبرترین و با سابقه ترین مؤسسات در زمینه ی ارائه دوره های آموزشی کسب و کار به ویژه MBA رسانه شده است.

  • یکی از مزایای مهم و برتری که این مؤسسه دارد اینست که دانش پذیران پس از گذراندن دوره، می توانند مدرک MBA رسانه را دریافت کنند که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور و قابل استعلام است که این خود میزان اعتبار مدرک را بسیار بالا می برد.

  • در صورتیکه دانش پذیران قصد مهاجرت به خارج از کشور را داشته باشند و می خواهند مدارک خود را به سازمان ها و شرکت های خارج از کشور ارائه دهند، امکان ترجمه رسمی مدارک با مهر  وزارت امور خارجه وجود دارد.

  • یک مزیت مهم این دوره اینست که مدارک مورد تأیید سازمان بین المللی ارزیابی  مدارک یعنی WES کانادا است.

  • برخورداری از محتوا و سرفصل های جامع مطابق با استانداردهای روز

  • ارائه مشاوره تخصصی از ابتدا تا انتهای دوره و امکان رفع مشکلات دانش پذیران طی دوره

  • ارائه فیلم های  آموزشی دوبله شده به زبان فارسی همراه بسته ها و ارسال آن به کلیه نقاط کشور

دوره MBA رسانه برای چه کسانی مفید است؟

دوره MBA رسانه برای افرادی ایده مناسب است که به حوزه های چند منظوره و متنوع رسانه علاقه مند هستند و می خواهند کسب وکار خود را به راه اندازند و یا در قسمتی از سازمان ها و نهادهای خصوصی و دولتی مشغول به کار شوند. MBA رسانه روی انواع رسانه ها و تاثیر آن بر کسب و کار، فرهنگ و جامعه متمرکز است. این دوره برای افرادی مفید است که می خواهند در محیط هایی کار کنند که همکاری تیمی بسیار مهم است و به ویژگی های خاص این شغل همچون تحقیق و پژوهش، تحلیل انتقادی، تصمیم گیری استراتژیک علاقه مند هستند. هم چنین اگر می خواهید کسب و کار خود را گسترش دهید و مدیر کسب و کار خود باشید و یا در سازمان ارتقاء شغلی داشته باشید، این مدرک برای افراد خواهان ارتقاء شغلی و درآمد بهتر بسیار مفید است. دوره MBA رسانه طور خاص برای آن دسته از افرادی طراحی شده است که  ذهنیت کارآفرین و خلاق دارند. اگر عاشق پویایی کسب و کار  در محیط رسانه و مسائل مدیریتی مربوط به آن هستید، یک گزینه ی بسیار خاص و شگفت انگیز برای علاقمندان به مسایل مدیریتی در حوزه ی رسانه ، دوره MBA رسانه است.

ارتباط رسانه با جامعه چیست؟

رسانه ها نقش حیاتی و حیاتی در جامعه ایفا می کنند. رسانه ها یکی از ستون های اصلی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند که با جامعه ارتباط نزدیکی دارند و جریانات و اخباری که در جامعه و جهان را می گذرد را برای مردم انعکاس می دهند. از این رو، رسانه به این دلیل با جامعه مرتبط است که بدون رسانه ما از اخبار و رویدادهایی که اطراف ما رخ می دهد، بی خبر می مانیم. جامعه هم به روش های مختلف تحت تاثیر رسانه ها قرار دارد. این رسانه برای توده های اکثریت مردم است و به آنها کمک می کند اطلاعاتی در مورد بسیاری از چیزها به دست آورند و همچنین نظرات و تصمیم گیری در مورد مسائل مختلف را مطرح کنند. این رسانه است که مردم را به روز می کند و در مورد آن چه که در اطراف آنها اتفاق می افتد آگاه می کند. در مقابل، رسانه ها همواره تحت تأثیر تحولات اجتماعی قرار دارند و تحولات سریع و قابل توجه در تکنولوژی اقتصاد ، سیاست، ورزش و غیره نیز امروزه رسانه را تحت تأثیر قرار می دهد. رسانه ها به عنوان بهترین منبع خبری اتفاقات جهان شناخته شده اند. روزنامه، مجله، رادیو، تلویزیون و اینترنت انواع مختلف رسانه ها هستند که می توان با استفاده از آنها جامعه را از این رویدادها آگاه ساخت.

        این دوره شامل ۵ ساعت فیلم آموزشی و ۱۳۶ صفحه محتوی متنی می باشد.

سرفصل دوره دوره MBA مدیریت رسانه

 

این دوره شامل دو قسمت عمومی و تخصصی به شرح زیر می باشد:
MBA قسمت عمومی
مدیریت منابع انسانی ویژه mba 

  • تئوری مدیریت و منابع انسانی 
  • تکامل و اهداف مدیریت منابع انسانی
  • وظایف مدیریت منابع انسانی
  • سیستم های اطلاعات مدیریت
  • برنامه‌ریزی استراتژیک
  • ارزیابی و مدیریت عملکرد     
  • تاثیر فناوری اطلاعات برمدیریت منابع انسانی      
  • سطوح و الگوهای شایستگی 

فلسفه علم و روش‌های پژوهشی نوین

  • انواع تحقیق                 
  • روش تحقیق در مدیریت    
  • مقایسه مورد‌کاوی با موردپژوهی    
  • نظریه‌پردازی هدف نهایی موردپژوهی    
  • روش‌شناسی استنباط و استنتاج آموزه‌ها    
  • نظریه‌پردازی از طریق موردپژوهی    
  • وﻳﮋﮔﻲﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻖ                                                            
  • نگارش مناسب فرضیه    
  • معیار «بطلان‌پذیری» فرضیه            
  • دو ﻧﻮع اﺻﻠﻲ ﻃﺮح ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداری    
  • تحلیل داده‌های تحقیق    
  • مراحل آﻣﺎده ﺳﺎزی داده‌ﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﺤﻠﻴﻞ    
  • اﻫﺪاف اﺳﺎسی در ﺗﺤﻠﻴﻞ داده‌ﻫﺎ    
  • نقش تحلیل داده‌ها در یک تحقیق    
  • طبقه‌بندی و کدگذاری داده‌ها    
  • نمایش و تحلیل داد‌ه‌ها    
  • فهرست‌ها، نوع‌شناسی و شبکه‌ها        
  • تشخیص و کشف زمینه‌ها و الگوهای کلیدی    
  • تطابق الگو و ساختن نظریه    
  • استفاده از نرم‌افزار برای تحلیل داده‌های کیفی    
  • انواع‌ گزارش پژوهش            
  • شیوه‌های استناد درون‌ متنی        

نظریه سازمان و مدیریت 

  • مطالعه تئوری سازمان
  • سطوح و لایه‌های نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی
  • تئوریزه کردن سازمان‌ها
  •  سیر تاریخی نظریه سازمان
  • مراحل سه‌گانه صنعت‌گرایی
  • نظریه سیستم‌های اجتماعی-فنی
  • تأثیر دیدگاه پست مدرن بر تئوری سازمان
  • سازمان و محیط
  • نظریه اقتضایی: سازمان‌های ماشینی و ارگانیکی
  • نظریه نهادی
  • ساختار اجتماعی سازمان
  • چرخه‌ی حیات سازمانی
  • فرهنگ سازمانی
  • فرهنگ از نظر مدرنیست‌ها
  • ساختار فیزیکی سازمان‌ها
  • فن‌آوری و سازمان
  • نگاه پویا به فناوری
  • امیتای اتزیونی و ساختار کنترل سازمانی

زبان تخصصی مدیریت

  • MARKS QUESTION AND ANSWERS
  • Define Management and what do you mean by Business Management
  • Discuss various functions of management
  • Distinguish between administration and management
  • What is Planning and State the components of planning
  • Explain the purpose or importance of planning
  • Explain the types of planning
  • Elucidate and discuss importance or benefits or advantages of Planning
  • Define Organization
  • Define authority
  • Explain the importance of organizing
  • Explain the role of money as a motivational tool
  • Explain the different Channels of communication in an organization
  • Explain the different training methods

قسمت تخصصی

  • اقتصاد رسانه    
  • رویکردهای اقتصاد سیاسی    
  • ارتباطات جمعی و روزنامه‌نگاری      
  • تعریف صنعت رسانه    
  • ویژگی‌های رسانه‌های جمعی    
  • الگوهای کسب و کار رسانه‌های جمعی
  • الزامات و مقررات مسئولیت اجتماعی    
  • بخش های صنعت رسانه       
  • شالوده شکنی زنجیره ارزش       
  • چندپارگی، گسترش و کوتاه شدگی    
  • زنجیره های غیرخطی    
  • بخش‌های مختلف صنعت نشر کتاب         
  • زنجیره ارزش نشر کتاب    
  • مباحث راهبردی فراروی نشر کتاب       
  • مباحث راهبردی فراروی صنعت تلویزیون        
  • زنجیره ارزش در رادیو    
  • مباحث راهبردی فراروی صنعت رادیو    
  • روندهای جاری در محیط راهبردی    
  • به کارگیری فزاینده الگوی انفجاری    
  • انبوه زدایی و ظهور بازار ویژه    
  • محتوای شخصی و مشارکتی    
  • گرانباری رسانه‌ها، چندگانگی، تغییر زمان و مکان                
  • همگرایی صنایع تعاریف مبتنی بر بخش      
  • اینترنت و شبکه جهانی وب    
  • بسترهای باز الکترونیکی شبکه محور    
  • رویکردهای مبتنی بر بخش های صنعت        
  • خلاقیت در برابر نوآوری    
  • مهارت های مرتبط با خلاقیت    
  • عواملی موثر برانگیزش درونی در محیط کار    
  • خلاقیت با الگوی کسب و کار    
  • خلاقیت سیستم‌ها و راهبرد     
  • رویکردهای شخصیتی،رهبران ذاتی    
  • خطرپذیری و رهبری رسانه ها    
  • مهارت های رهبری در رسانه‌ها    
  • سبک های رهبری در رسانه        
  • رهبری وخلاقیت:مایکل ایزنر در والت دیزنی    
  • رهبری مشارکتی در رسانه‌ها       
  • مسائل مربوط به عملکرد شغلی    
  • از دست دادن منبع الهام،خلاقیت یا چالش    
  • رهبری رسانه ای با رویکرد صنعت به رسانه    
  • سیاستگذاری صنعت رسانه    
  • سه مدل از صنعت رسانه در جوامع کاپیتالیستی    
  • سیاستگذاری رسانه ها و حاکمیت مصرف کننده    
  • اجرای سیاستگذاری رسانه ای تنوع و وجه غیرتجاری    
  • سیاستگذاری ارتجاعی خدمت به مصرف کننده    
  • سیاستگذاری پیشتازانه:دگرگون سازی سلایق مخاطب    
  • حضور دولت در بازارهای رسانه ای    
  • هارمونی سیاستگذاری مالکیت رسانه ای    
  • تنظیم مقررات مالکیت رسانه ای در آینده  
برنامه درسی خالی است
آواتار کاربر
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
60 دورها

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره مدیریت رسانه (MBA) MBA in Media”

Main Content