دوره مدیریت عالی کسب وکار هنرهای تجسمی dba dba in visual arts

آخرین بروزرسانی: 1400/08/24
دوره مدیریت عالی کسب وکار هنرهای تجسمی dba dba in visual arts

بسته آموزشی مالتی مدیا

لوح ویژه گواهینامه

گواهینامه پایان دوره معتبر

کتاب کامل محتوای دوره

دوره یکساله dba هنرهای تجسمی چه دوره ای است؟

وجود تحولات و پویایی خاص هنر باعث می شود که تاریخ انقضای تعاریف عناصر هنری روز به روز کم و کمتر شود. همین امر نیز موجب شده تا شرکت در دوره یکساله dba هنرهای تجسمی الزامی شود. کلا مقوله ی هنر در هر زمینه ای در جوامع مختلف به صورت کاملا مستمر با گذشت زمان و تغییر علایق و سلیقه ی افراد جامعه و همچنین رشد و پیشرفت تکنولوژی و تغییر نحوه ی زندگی جوامع همیشه در حال تغییر است . هر هنرمند با توجه به خلق و خوی مردم جامعه ی خویش و همچنین سلایق آنان و استفاده از توانایی های هنری خویش اقدام به خلق آثار هنری زیبا و منحصر به فردی می کند که گاها اثرات بسیار خاص و ماندگاری بر جا می گذارد و همین موارد موجب شد تا شرکت در دوره یکساله مدیریت عالی کسب وکار هنرهای تجسمی dba رونق پیدا کند.

در حال حاضر مرز هنر و ظهور آن از هر سو شکسته شده است . هر هنرمند نوظهور و علاقمندی برای خود روزنه ای به منظور خروج از قاب کهنه ی تعاریف و نمودهای قدیمی هنر پیدا می کند . این حقیقتی است که هنرمندان به طور مستمر با آن دست و پنجه نرم می کنند .
البته مخاطبان امروزی هنر نیز، بی نیاز از تکرار تعاریف و نمودهای سنتی قدیمی هنر نیستند. بهتر است هر از چند گاهی با ظهور عناصر نو و خاص در عرصه هنر و دیدگاه های جدید ، به تعریف پذیری هنر نیز دوباره نگاهی انداخته و مجالی برای ارایه ی تعاریف جدید پیدا کنم . چرا که شکست مرزها و خطوط دست و پا گیر قدیمی ، در مراحل اولیه نیازمند شناخت دقیق و کامل هنر می باشد . چه فرصت ها و استعداد هایی که به علت نا آگاهی از اصل هنر های مختلف در توهم نوآوری باقیمانده و بسیار تکرار شده است و یا اینکه اصلا در مقوله ی هنر نیز نمی گنجیده است . با گذشت سالها از عمر هنر ، بارها شاهد آن بوده ایم که کسانی سالهای عمرشان را به گمان رسیدن به هنری بدیع و خاص ، تلف کرده و هرگز نتوانسته اند هنر با ارزشی به وجود آورده و متمایز شوند . فلز کاری که ۴ سال از عمرش را صرف این کرد که بدون ابزار و برش خاصی بتواند محصولی منحصر به فرد و خاص ایجاد کند و همچنین فردی که گمان می کرد با استفاده از لوازم
آرایش می تواند طراحی خاصی ارایه دهد و یا افرادی که با هنر گل خشک و …….. کار می کنند از این دسته اند .
با وجود تمامی این تفاسیر هیچ کس نمی تواند ادعا کند که تعریفی جامع و دایمی از هنر ارایه می دهد . اما گمان می کنم تمامی تعابیر هنر در واقع تلاشی است که باعث توهم زدایی از هنرجویان تازه کار شده و آنها را به مسیری درست و اصولی سوق می دهد.

تحول هنر و پویایی آن باعث می شود همواره تعاریف متعددی از هنر و عناصر هنری داشته باشیم ، به شکلیکه با وجود نظریه پردازان بزرگ هنر، لزوم ارایه ی تعاریف خاص جدید و منطبق با فرهنگ روز و جغرافیای فرهنگی ، ناگزیر پذیر است . البته لازم به ذکر است وجود مصادیق هنری هم با وجود کارآیی لازم نمی تواند منشا تعریف علمی و دقیق و ماندگاری باشد .
در هر جنبشی زمان دخیل است ، چرا که هر حرکتی ، نقطه ی آغازی دارد و برای رسیدن به نقطه ی پایان احتیاج به زمان دارد . البته این بردار زمانی بر حسب نوع حرکت و جنبش خاص ، تعابیر متفاوتی پیدا می کند . مثلا یک قطعه ی موسیقیایی در لحظه ای شروع شده و لحظه ای دیگر به پایان می رسد ، یا یک اثر نمایشی در بین دو فاصله ی زمانی اتفاق می افتد . تقریبا باید به این مسئله اذعان داشت که درک هیچ اثر هنری خاصی در لحظه اتفاق نمی افتد . حتی در خلق آثار هنری نظیر مجسمه ، عکس ، نقاشی و … که ظاهر زمان جلوه ای در آن ندارد اما توالی دریافت عناصر و جابجایی دید ، تحلیل و ….. به یک ترتیب زمانی وابسته است .اگرچه گاها ممکن است که این ترتیب زمانی برای تمامی مخاطب ها ، ثابت و قطعی نباشد ، اما همین جمله ی آخر می تواند به عنوان وجه کاملا متمایز هنرهای تجسمی و دیگر هنرهای بصری نیز مورد توجه قرار گیرد.

تعیین حوزه های نسبتا قطعی هنری ، قبل از هر چیزی متاثر از تعریف خود هنر می باشد. هنر پدیده ای است فعال و پویا که دایما متناسب با درک و برداشت جامعه ی مخاطب و نگرش هنرمندان و عرضه ی آثار هنری نیز دگرگون می شود.

بنابراین در مرحله ی نخست ،تعریف هنرهای تجسمی ،مبتنی بر اصل متغیر هنر و یک پیش فرض خواهد بود . همچنین کلیه ی تعاریف در عرصه ی هنر و هنرهای تجسمی باید به گونه ای ارایه شود که مشتمل بر رشته های اصلی و نسبت داده شده به این حوزه بوده ( مانند طراحی ، کاریکاتور ، تصویر سازی و …. ) ثانیا مرز مشخصی با گروه های معماری و …… داشته باشد . همچنین بایستی وجه تمایزی بین تولیدات صنعتی ، هنرهای سنتی ، صنایع دستی و کار دستی و…. وجود داشته باشد و گرایش هایی مانند گرافیک ، طراحی صنعتی ، خوشنویسی ، تذهیب و ….. نیز از دید مخاطب مخفی نماند . همچنین باید دایره ی تعاریف هنری نیز برای رشته های جدید هنری ، اجرا و …. قابل تعمیم باشد.
در کارهای سنتی و هنرهای دستی و به طور کلی صنایع دستی غلبه بر اصالت تکنیک های صنایع دستی و مهارتی ، کاملا منطقی و تکراری ست ، در حالی که در هنرهای تجسمی ، به طور مستمر بر فردیت ، بروز احساسات ، خلاقیت ، اصالت ایده ، روحیات شخصی ، تعلق به پایگاه های فکری و خاستگاه های اجتماعی ارزش زیادی پیدا می کند . به طوریکه نتیجه ی نهایی و خروجی هنرهای تجسمی ، بر خلاف گروه اول ، غالبا تا لحظه ی خروج و خلق اثر هنری ، غیر قابل پیش بینی است.
بدین شکل می توان گفت که هنرهای تجسمی به کلیه ی آثار هنری غیر کاربردی گفته می شود که تشخیص و درک آنها بر اساس بینایی بوده و برعکس دیگر هنرها مانند نمایش ، موسیقی و….. ارزش بردار زمانی دریافت آنها در پایین ترین جای ممکن قرار دارد. نقاشی به طور کلی هنریست که بر اساس به تصویر کشیدن دو بعدی ذهنیت فرد ،تجسم ، برداشت و نگرش های هنرمند بر بوم و کاغذ و…و مستقل از متن و شرح است .
ابزارهای نقاشی دامنه ی وسیعی از اقلام مختلف را تشکیل می دهد . از یک مداد ساده گرفته تا مواد رنگی غیر معمول ، لعاب ، انواع رنگ ، کولاژ و امکانات پیشرفته ی دیجیتالی .از نظر موضوع نقاشی نیز امکان دارد تقلید ساده ای از چهره ها ، باز تولید تصاویر بیرونی و یا حتی وهم یا خیال باشد. هنر نقاشی علاوه بر فضاهای جشنواره ها ، نمایشگاهی ، چاپ کتاب ، ترکیب با هنرهای دیگر و ….. در سایر ابعاد مانند نقاشی های دیواری و شهری نیز طرفداران خاص خود را دارد .
هنر طراحی و یا به عبارت دیگر ، طراحی نقاشی در واقع نقش اولیه و پایه ای است که بر اساس آن شکل گرفته و تکمیل می شود. از این جهت معمولا به کلیات تصاویر بدون توجه به ارزش های رنگی می پردازد . در بعضی از موارد هم ، منظور از طراحی همان ایده ی اولیه ی تصویر ، به منظور خلق آثار هنری دیگر مثل مجسمه ، پوستر و …. است .
اما گاها طراحی به دلیل اینکه به تنهایی حاوی خصوصیات خلاقانه و هنری است ، به عنوان یک رشته ی مستقل از هنرهای تجسمی شناخته می شود .
شاخه ای دیگر از هنرهای تجسمی گرافیک می باشد که به دسته ای از هنرهای دیداری اطلاق می شود که با مدد از شیوه ی هنرهای تجسمی و بیان ان میتواند پیام رسان حس مشترک و مشخص به عموم باشد .در مثلث هنرمند ، ضلع های مخاطب و اثر گرافیک بیش از سایر رشته های تجسمی مخاطب خاص دارد .گرافیک در واقع کامل ترین گرایش هنرهای تجسمی تلقی می شود که می تواند از ترکیب عکاسی ، خوشنویسی ، کاریکاتور و نقاشی و…. برای رسیدن به اهداف خود استفاده کند . گرافیک امروزه در شکل ها و غالب های مختلفی به کار میرود که از جمله طراحی پوستر ، لوگو تایپ ، بسته بندی ، تابلوهای تبلیغاتی ، طراحی صفحات تحت وب ، صفحه بندی ، مبلمان شهری ، معماری و…. می باشد .
در سالهای گذشته ، گرافیک به طور کلی در قالب کالاهای تبلیغاتی و تولیدی ، بیل بردها ، نشریات ، بسته بندی ها ف لوگو . …… عرضه می شد . اما در سال های اخیر ، در جشنواره ها و نمایشگاه ها ، آثار مستقل گرافیکی و مبتنی بر خلاقیت های هنری عرضه شده است.

تصویر سازی ، نوعی نقاشی موضوعی و روایی تلقی می شود که معمولا به منظور تجسم بهتر و تصویر داستان ها ،اشعار ، تشریح تصویری مطالب علمی و … از آن استفاده می شود . برخی رشته ی تصویر سازی را به سبب ساختار آن و القا موضوع های مشخص و تکنیک های رایج اجرایی ، زیر شاخه ی گرافیک می دانند . مینیاتور (نگارگری ) شکلی از نقاشی و تصویر سازی است که مبتنی بر تناسبات سایه ها ، رنگ گذاری ها ، نشانه ها ، پرسپکتیو ، لطافت ، ظرافت ، محدودیت در ابعاد و …. می باشد . عکاسی به معنای نور نگاری و معادل کلمه ی فتو گرافی می باشد و اصطلاحا به روشی اطلاق می شود که با تکیه بر قوانین فیزیک نور و واکنش مواد شیمیایی انجام می شود . عکاسی ابتدا به عنوان یک فن علمی محسوب می شد اما به تدریج از آن برای خلق آثار هنری استفاده شد و جای خود را در دسته بندی هنرهای تجسمی باز کرد . عکاسی هنری ابتدا به هنرهای بصری بسیار وابسته بود اما به تدریج دارای هویتی مستقل و کامل شد . آثار عکاسی به شکل برگزاری نمایشگاه ها، نمایشگاه های مجازی ، شرکت در جشنواره ها و مسابقات ، درج در رسانه های دیجیتال، کتب تصویری ، استفاده در موارد تبلیغاتی و پوستر، تابلوهای تزئینی ، شهری ، تلفیق با هنرهای دیگر و … قابل عرضه می باشد . “کاریکاتور” روشی دیگر نقاشی محسوب م شود که که مبتنی بر اصل اغراق و بزرگ نمایی بوده و با مدد از نکته سنجی، ظرافت و لطافت به موضوعات اجتماعی ، فرهنگی و… می پردازد. این شیوه طنزآمیز تصویری ممکن است گاها منجر به تولید آثار خنده دار و مضحک یا نقد گزنده و تلخ شود. نشریات و رسانه های کاغذی را را باید خاستگاه اصلی هنر تجسمی کاریکاتور دانست. اما امروزه این هنر در جشنواره ها و نمایشگاه ها به صورت طراحی پایه انیمیشن و مجموعه های چاپی … عرضه می شود. “خوشنویسی” یکی دیگر از شاخه های هنر های تجسمی بوده و هنر خلق آثار تجسمی با استفاده از نگاشتن حروف در ترکیب و اجزا متناسب عناصر نوشتاری می باشد. در سال های اخیر نیز نوعی از خوشنویسی انتزاعی با نام “خط نقاشی” نیز رواج پیدا کرده است که در آن رنگ ،فرم و بافت کلی اثر بر خوانایی و استقلال کلمات و حروف غلبه دارد. در این شاخه کلمات و حروف بیشتر از این که بار نوشتاری و معنایی داشته باشند، به عنوان نقش اصلی و نقش مایه به کار می روند. خوشنویسی قابلیت این را دارد که با انواع هنرهای دیگر نیز تلفیق و ترکیب شود. مجسمه سازی به شکلی از هنرهای تجسمی گفته می شود که غیر مسطح بوده و بعد داشته باشند . به عبارتی دیگر به آثاری گفته می شود که بیشتر از دو بعد تصویری داشته باشند. شکلی دیگر از مجسمه ها امکان دارد سه بعدی کامل ، سه بعدی ناقص و یا دو و نیم بعدی و دارای عرض و طول و ضخامت و ارتفاع متنوع باشند، اما بایستی امکان گردش نداشته باشد و یا به صورت نقش کاملا برجسته و یا حتی احجام مجازی باشند. مجسمه ها امکان دارد (مثل مجسمه های سنگی) حجم و شکل ثابت داشته و یا به علت نوع طراحی خاص، وجود مصالح و یا خواص متفاوت مواد به کار رفته در آن، متغیر و نرم باشد. پیکره و تندیس ، فرم های انتزاعی ، حجاری، نقش های برجسته و…، انواعی از سایر مجسمه ها هستند که ممکن است از فلز، سنگ سفال، آبگینه،چوب ، پارچه، شیشه ، یخ، مواد مصنوعی و گاها ترکیبی، با استفاده از ابزارهای مدرن وجلوه های خاص … در ابعاد کوچک تا ابعاد شهری بزرگ ساخته شوند. تذهیب را نیز می توان نوعی دیگر از هنرهای تجسمی به حساب آورد.

اهمیت یادگیری هنر و آموزش هنرهای تجسمی چیست؟

تمامی هنرمندان فعال ، موسیقی دانان ، روزنامه نگاران ، و کلیه ی فعالین عرصه های هنر ( تجسمی، غیر تجسمی ) با کمک از نیروهای تفکر و تخیل خلاق می توانند به اندازه ی رهبران تجاری ، اقتصاد دانان در تغییرات اجتماعی و فرهنگی جامعه نقش مهمی داشته باشند.
با استفاده از روش و شیوه های هنرهای تجسمی می توان برای مشکلات و مسایل جامعه راه حل های خلاقانه و خاص ارایه داد که به بهتر شدن شرایط نیز کمک ویژه ای می کند .
زمان زیادی است که از هنرهای تجسمی به عنوان ابزاری خاص انگیز شی و اعتراضی برای اعمال تغییرات دلخواه در جوامع مختلف استفاده می شود .
برای مثال هنرمند خیابانی انگلیسی با نام بکنسی به طور مداوم و خستگی ناپذیری در اعتراض به مسایل محیط و زیست ، فقر ، جنگ و ….. همچنین جلب توجه مسئولین نسبت به اعتراضات اجتماعی مردم ،روی دیوارهای شهرها را نقاشی می کشد.
یکی دیگر از فواید جالب و مهم هنرهای تجسمی قابلیت درمان بیماریهای خاص اعصاب می باشد . در علم روانشناسی ، هنرهای تجسمی ،کاربرد زیادی داشته و می شود از طریق آن بعضی از انواع بیماریهای روانی افراد را درمان کرد.
همچنین از هنرهای تجسمی به عنوان ابزار کاهش استرس و فشارهای روانی استفاده می شود و همچنین کمک شایانی به ایجاد تمرکز
همچنین این هنرها برای کاهش استرس و به وجود آوردن تمرکز و رسیدن به آرامش بسیار مفید و قابل توجه است.

 

مثلا عکاسی جنگ ، گرسنگان آفریقایی و…. همه از این دست است.
قدرت هنر در سادگی و زیبایی فهم آن است .
با استفاده از هنرهای تجسمی می توان بدون تسلط به زبانی خاص ،به واسطه ی مفهوم هنر ، فرهنگی خاص را اشاعه داد . این ویژگی یکی از مهمترین کاربردهای هنرهای تجسمی می باشد که از قدرتمند ترین ویژگی های این مقوله و همچنین قوی ترین ابزارهای ارتباطی به شمار می رود .

یکی دیگر از ویژگی های هنرهای تجسمی ،افزایش گفتگو و تعامل بین فرهنگ های مختلف می باشد . در واقع هنرهای تجسمی می تواند یک راه بسیار قدرتمند و خاص برای نزدیک شدن جوامع مختلف به یکدیگر محسوب شود .
محققان و پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا در این رابطه تحقیقات بسیاری کرده اند که نشان دهنده ی این واقعیت مهم است که در جوامعی که بر هنرهای تجسمی تاکید زیادی می شود ، انسجام و هماهنگی فرهنگی بیشتری مشاهده می شود . شکل گیری و به کار بردن هنرهای تجسمی در جوامع مختلف به شهروندان کمک می کند که تا با همکاری یکدیگر چشم اندازی مشترک از آرمانها ، ایده ال ها و امیدهای آینده بسازند .
تمامی این گروه های هنری در سطح جوامع می توانند با پرورش و انجام رشته های مختلف در زمینه ی هنرهای تجسمی دستاوردهای ملی و تاریخی اشان را زنده نگه دارند و آنرا به نمایش بگذارند .
هنرهای تجسمی توان به تصویر کشیدن تاریخچه ی مستند جامعه را دارا می باشند .
استفاده از هنرهای تجسمی یکی از مهمترین ابزارها برای ساخت تاریخچه ی مستند جوامع مختلف می باشند تا نسل های بعدی بتوانند از این طریق درک واضح و بهتری از ارزش ها ، شیوه ی تفکر ، ایده ال ها ، و دیگر موارد تاثیر گذار در جوامع امروزی داشته باشند .
ساخت موزه های خاص هنری معاصر ، از نحوه ی زندگی ، ارزش های دینی ، اخلاقی ، فرهنگی مردم هر جامعه ای از دسته ی اینگونه فعالیت هاست که باعث می شود فرهنگ جاری جوامع با گذشت سالهای طولانی حفظ و تقویت شود.

از هنرهای تجسمی تنها به منظور لذت و صرفا سرگرمی استفاده نمی شود بلکه با آشکار ساختن مشکلات جامعه در قالب اثرهای هنری مختلف ، به کاهش مشکلات و طبیعتا پرورش استعداهای جامعه کمک می کند .
هنر قدرت شگفت انگیزی در افزایش تعامل جوامع مختلف دارد ،به عنوان مثال همکاری هنرمندان بین المللی و داخلی کشورهای مختلف و یا برگزاری تورهای هنری ،فستیوال های سالانه ی هنری و … همه و همه مشکلات و مسایل دنیای واقعی جوامع  را به تصویر کشیده و به منظور افزایش سطح تفاهم فرهنگ های مختلف بسیار ضروریست.

 

هنرمند کیست ؟

هنرمند در معنای واقعی کلمه به شخصی اطلاق می شود که به آفرینش آثار هنری پرداخته و یا در هریک از زیر مجموعه های هنری در حال فعالیت و کار می باشد . استفاده از کلمه ی هنرمند در صحبت های علمی و فرهنگی معمولا فقط به افرادی اطلاق می شود که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند. واژه ی هنرمند معمولا به کسانی که در این حوزه به شکل تفننی مشغول فعالیت هستند نیز گفته می شود . این اصطلاح در لغت برای نوازندگان سازها ، موسیقی دانان ، بازیگران تاتر و نمایش کمتر به کار گرفته می شود و برای بازیگران سینما نیز از واژه ی هنر پیشه استفاده می شود.

معانی لغوی هنر و هنرمند:
برخی بر این عقیده اند که هنر از ترکیب دو کلمه هو و نر درست شده است که به معنای مرد خدا می باشد . یعنی انسانی که صفات و اسما الهی  را نمایان و برجسته می سازد.

معنای اصطلاحی هنر:
انسان از ابتدای کودکی مدام در حال طرح پرسش های مختلف است که نشان می دهند که ذات انسانها فطرتاً به دنبال حقیقت است.
حقیقت از جهتی که کشف می شود دانایی ، علم و معرفت نام دارد و از جهتی که به آن عمل می شود ، به آن اخلاق گفته می شود.
و از جهتی که با رعایت شیوه ها و شرایط خاص نشان داده می شود ،هنر نامیده می شود. و به عبارت دیگر تعریف اخلاق و هنر در مقوله ی حقیقت است اما با سه جهت گیری مختلف :

  • علم: کاشف حقیقت
  • اخلاق: حقیقت محور
  • هنر: نماد حقیقت

و در واقع هنرمند به کسی گفته می شود که مفهوم حقیقت را میداند . صورت باطنی تمامی عمل و عکس العمل های خود را مطابق با حقیقت برنامه ریزی می کند ، حقیقت را با به کارگیری شیوه های خاص و قواعد متفاوت به شکل هرچه زیباتر نمایان می سازد.

مبانی هنرهای تجسمی چیست؟

خلاقیت در هنرهای تجسمی جایگاه شاخصی دارد و درک و فهم دقیق آثار هنرهای تجسمی ، مبانی و موضوع اصلی هنرهای تجسمی محسوب می شود .
انسان ها به طور کلی نیازمند تعامل با انسان های دیگر و محیط اطراف خود می باشند. زبان وسیله ی ارتباطی بسیار مهمی در تعامل با همنوعان و جهان به شمار میرود . انتقال دقیق و درست  مفاهیم در زبان می تواند بسیار اساسی و مهم باشد . و هنر راه ارتباطی بسیار جذاب و مهم است که می تواند به ارتباط انسانها با جهان پیرامون خود منجر شود .
همان گونه که زبان را می شود آموخت ، هنر نیز آموختنی است.
درک و شناخت هنرهای تجسمی ارتباط مستقیم با درک عناصر هنری دارد. بدون درک و شناخت اساسی نمی توان ارتباط مناسب و صحیحی ایجاد کرد.  
۲ نفر با دو زبان مختلف و از دو کشور نمی توانند ارتباط درستی با همدیگر برقرار کنند و باید زبان یکدیگر را فرا بگیرند. برای درک و شناخت درست هنرهای تجسمی نیز ، باید زبان هنر را بیاموزیم. در هنرهای تجسمی، چشم عضو اصلی دیدن اشیا و جهان پیرامون ما ، نقش بسیار مهمی را در فراگیری زبان مشترک  هنرهای  تجسمی بر عهده دارد. به شکلی که فقط با شنیدن نام یک جسم نیز می توان از شمه ای از ویژگی های آن را توصیف کرد. شناخت مبانی هنرهای تجسمی می تواند کمک شایانی به درک درست دنیای اطرافمان باشد. خصوصا برای افرادی  که قصد کار در زمینه ی  هنرهای تجسمی را دارند و می خواهند در این حوزه مشغول به فعالیت شده و یا ادامه ی تحصیل دهند .

چرا دوره DBA هنرهای تجسمی را در فن پردازان بگذرانیم ؟

  •  موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازن با سابقه ی چندین ساله در زمینه ی آموزش دوره های اختصاصی و عمومی و همچنین دارا بودن تمامی مجوزهای مورد لزوم از سوی  وزارت علوم، فناوری و تحقیقات ،  یکی از مراکز تخصصی معتبر  آموزشی می باشد و همچنین این موسسه ی آموزشی  دارای مجوزهای  لازم وزارت علوم به منظور اعطای  مدرک تمامی دوره های آموزشی می باشد .
  • موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان با به کار گیری دانش اساتید زبده و زبده و همچنین استفاده از کلیه متدهای جدید و روش های آموزشی مدرن  اقدام به برگزاری دوره ی آموزشی مدیریت عالی کسب و کار هنرهای تجسمی ( dba عالی مدیریت کسب و کار هنرهای تجسمی ) نموده است .  
  • این موسسه معتبر آموزشی به علت سابقه ی فعالیت چندین ساله  در زمینه ی برگزاری دوره های آموزشی DBA مدیریت عالی کسب و کار هنرهای تجسمی و MBA مدیریت حرفه ای کسب و کار هنرهای تجسمی  و همچنین ارایه ی مدارک معتبر مورد تایید وزارت علوم ، فناوری و تحقیقات به یکی از بهترین و معتبرترین موسسات آموزشی تبدیل شده است .
  • این موسسه آموزشی معتبر   با سابقه ی حوزه ی مدیریت کسب و کار هنرهای تجسمی و با بکارگیری اساتید برتر، موفق به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت عالی هنر های تجسمی و مدیریت حرفه ای هنرهای تجسمی  در سطوح مختلف و در زمینه های مختلف با بهترین سطح کیفیت آموزشی شده است .
 

کلیه دانش پذیران متقاضی رشته DBA هنرهای تجسمی با شرکت در دوره های آموزشی این موسسه علاوه بر کسب توانایی و مهارت و همچنین قابلیت های موجود مورد نیاز برای فعالیت در این زمینه موفق به اخذ مدرک ارشد مدیریت حرفه ای کسب و کار هنرهای تجسمی/ MBA هنرهای تجسمی شده و شانس خود را برای استفاده از فرصت های شغلی مناسب و همچنین ورود به بازار کار این حرفه افزایش می دهند .
از دیگر مزایا و یا مهمترین مزایای شرکت در دوره ی آموزشی مدیریت حرفه ای کسب و کار هنرهای تجسمی /MBA هنرهای تجسمی و مدیریت عالی کسب و کار هنرهای تجسمی /DBA هنرهای تجسمی ،تایید مدرک DBA و MBA  صادر شده از سمت موسسه ارزیابی بین المللی WES کانادا  می باشد.

اسن دوره شامل ۵۱ ساعت فیلم آموزشی و ۱۲۴ صفحه محتوی متنی می باشد.

سرفصل دوره DBA هنرهای تجسمی

 

این پکیج شامل دروس زیر می باشد:

  • منابع انسانی 
  • مدیریت استراتژیک منابع انسانی
  • مدل‌های استراتژیک منابع انسانی
  • مفاهیمی نو در مدیریت ‌منابع‌ انسانی
  • معماری منابع انسانی  معماری سازمانی
  • تحلیل، طراحی، ارزشیابی و طبقه‌بندی مشاغل
  • پرورش شغلی
  • برنامه‌ریزی منابع انسانی
     
  • منابع رفتارسازمانی
  • احساس و ادراک
  • تفاوت بین مدیریت و رهبری
  • شخصیت و هویت
  • فرهنگ سازمانی
  • انگیزش و یادگیری
  • رهبری
  • قدرت در سازمان‌ها
  • سطوح عمل سیاسی
  • فلسفه علم و روش‌های پژوهشی نوین
  • انواع تحقیق                 
  • روش تحقیق در مدیریت    
  • مقایسه مورد‌کاوی با موردپژوهی    
  • نظریه‌پردازی هدف نهایی موردپژوهی    
  • روش‌شناسی استنباط و استنتاج آموزه‌ها    
  • نظریه‌پردازی از طریق موردپژوهی    
  • وﻳﮋﮔﻲﻫﺎی تحقیق                                                          
  • نگارش مناسب فرضیه    
  • معیار «بطلان‌پذیری» فرضیه            
  • دو ﻧﻮع اﺻﻠﻲ ﻃﺮح ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداری    
  • تحلیل داده‌های تحقیق
  • مراحل آﻣﺎده ﺳﺎزی داده‌ﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﺤﻠﻴﻞ    
  • اﻫﺪاف اﺳﺎسی در ﺗﺤﻠﻴﻞ داده‌ﻫﺎ    
  • نقش تحلیل داده‌ها در یک تحقیق    
  • طبقه‌بندی و کدگذاری داده‌ها    
  • نمایش و تحلیل داد‌ه‌ها    
  • فهرست‌ها، نوع‌شناسی و شبکه‌ها        
  • تشخیص و کشف زمینه‌ها و الگوهای کلیدی    
  • تطابق الگو و ساختن نظریه    
  • استفاده از نرم‌افزار برای تحلیل داده‌های کیفی    
  • انواع‌ گزارش پژوهش            
  • شیوه‌های استناد درون‌ متنی    
    ​​​​​​​   
  • زبان تخصصی مدیریت
  • MARKS QUESTION AND ANSWERS
  • Define Management and what do you mean by Business Management
  • Discuss various functions of management
  • Distinguish between administration and management
  • What is Planning and State the components of planning
  • Explain the purpose or importance of planning
  • Explain the types of planning
  • Elucidate and discuss importance or benefits or advantages of Planning
  • Define Organization
  • Define authority
  • Explain the importance of organizing
  • Explain the role of money as a motivational tool
  • Explain the different Channels of communication in an organization
  • Explain the different training methods
  • مبحث تخصصی

مبانی هنرهای تجسمی

  • مقدمه ای بر مبانی هنرهای تجسمی
  • نقطه
  • حجم
  • رنگ
  • کنتراست
  • ترکیب و بافت
  • حرکت و ریتم

عکاسی پیشرفته

  • عکاسی در محیط های داخلی
  • عکاسی در محیط های خارجی
  • منابع و تجهیزات نورپردازی
  • نور پنجره
  • استفاده از یک منبع نور
  • عکاسی با بیش از یک منبع نوری
  • ترکیب بندی

فوتوشاپ

  • آشنایی کلی با نرم افزار
  • ابزارهای انتخاب
  • توانایی کار با لایه ها
  • سایز ابزارها در فوتوشاپ

نقاشی آبرنگ

  • لوازم مورد نیاز نقاشی آبنگ
  • رنگ گذاری آبرنگ
  • نکنیک های مختلف آبرنگ
برنامه درسی خالی است
آواتار کاربر
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
60 دورها

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره مدیریت عالی کسب وکار هنرهای تجسمی dba dba in visual arts”

Main Content