دوره مدیریت مالی (MBA) MBA in financial management

آخرین بروزرسانی: 1400/08/17
دوره مدیریت مالی (MBA) MBA in financial management
  • دوره  یک ساله MBA مدیریت مالی چه دوره ای است؟
  • مدیریت مالی چیست و چه اهمیتی دارد؟
  • مدیران مالی چه وظایفی دارند؟
  • دوره MBA مدیریت مالی چه مزایایی دارد؟
  • چرا باید در دوره MBA مدیریت مالی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرد؟
  • هدف موسسه آموزش عالی فن پردازان از برگزاری دوره MBA مدیریت مالی چیست؟
  • موقعیت های شغلی MBA مدیریت مالی چگونه است؟
  • چگونه با شرکت در دوره MBA مدیریت مالی موفق شویم؟
  • مخاطبان دوره MBA مدیریت مالی چه کسانی هستند؟
  • آیا تیپ شخصیتی شما مناسب شغل مدیریت مالی است؟

دوره یک ساله MBA مدیریت مالی چه دوره ای است؟

تغییرات و تحولات چشمگیر اقتصاد جهانی و نقش سازمان های مالی ، پولی و سرمایه گذاری در این تحولات باعث شده است در دانشگاه ها و موسسات آموزشی حرفه ای جهان از جمله ایران به دانش مدیریت مالی بیشتر از قبل توجه شود و به برگزاری دوره های آموزشی مدیریت مالی بپردازند . با توسعه ی روز افزون نهاد های مالی ، پولی و سرمایه گذاری کشور در سال های اخیر ، موضوع تربیت مدیران مالی کارآمد برای فعالیت در این نهاد ها و شرکت های دولتی و خصوصی و همچنین گسترش روابط بین المللی شرکت های بزرگ صنعتی و بازرگانی به یک امر مهم تبدیل شده است.

بسته آموزشی مالتی مدیا

لوح ویژه گواهینامه

گواهینامه پایان دوره معتبر

کتاب کامل محتوای دوره

در حالی که ظرفیت پذیرش و تربیت مدیران مالی در دانشگاه ها ، موسسات کشور و اعزام دانشجو به خارج در این رشته به هیچ وجه جوابگوی این نیاز روز افزون نیست . موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با احساس مسئولیت در این زمینه با داشتن سال ها تجربه در ارایه ی دوره های آموزشی ، اقدام به برگزاری دوره شش ماه MBA مدیریت مالی کرده است . موسسه آموزشی فن پردازان با بکارگیری کادر علمی مجرب و استفاده از آخرین تحولات در دانش مدیریت مالی ، نقش اساسی در رفع کمبود کادر تخصصی مدیریت مالی در شرکت ها و ادارات ایفا می کند .
دانش پذیران در این دوره با مباحث مدیریت کسب و کار و مدیریت مالی به طور کامل آشنا می شوند . در حقیقت محتوای این دوره مانند سایر دوره های موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان ، به گونه ای طراحی شده است که دانش پذیران علاوه بر آشنایی با آخرین یافته ها و نظریه های علمی در زمینه دانش مدیریت مالی ، به جنبه های این نظریه ها به خصوص در بخش مالی ، پولی و سرمایه گذاری کشور نیز تسلط پیدا کنند.

 

دوره آموزش مجازی علاقه مندان را با نظریه های کلاسیک و جدید مدیریت مالی و سرمایه گذاری و کاربرد آن ها آشنا می کند . آن ها می توانند با یادگیری راهکار هایی برای توسعه سرمایه گذاری ، گام هایی موثر برای رفع مشکلات اقتصادی ادارات و شرکت ها بردارند . دانش آموختگان مدیریت کسب و کار مالی علاوه بر توانایی تحلیل بازار های مالی می توانند وضعیت مالی سازمان ها و صنایع را ارزیابی کنند و در اخذ تصمیمات مالی موثر در شرکت ها ، ایفای نقش کنند.

در این دوره به موضوع هایی مانند:

  • مباحث مدیریت کسب و کار مالی
    قوانین و مقررات مالی
    تجزیه و تحلیل صورت های مالی و جریان های نقدی
    مهندسی مالی و طراحی ابزارها
    ارزشیابی اوراق بهادار و بنگاه ها
    قیمت گذاری اختیار های مالی
    اهداف و مزایای بودجه ریزی عملیاتی
    اقتصاد سنجی مالی
    مدیریت سرمایه در گردش
    نظریه بازار سرمایه
    مدیریت مالی بین المللی
    بانکداری مالی اسلامی

و موضوعات این چنینی پرداخته می شود.

مدیریت مالی چیست و چه اهمیتی دارد؟

منظور از مدیریت مالی ، کاربرد اصول و مفاهیم اقتصادی برای تصمیم گیری و حل مساله می باشد . به بیان ساده می توان گفت مدیریت مالی همان اقتصاد کاربردی است که بیشتر مفاهیم آن را در اقتصاد خرد و کلان می آموزیم و از آن در مدیریت مالی استفاده می کنیم ، که برای تصمیم گیری و حل مسائل به کار می رود . به طور کلی ، می توان مدیریت مالی را به سه حوزه کلی و مرتبط تقسیم کرد:
مدیریت مالی: عموما مدیریت مالی را می توان جزو تصمیم گیری در واحد های تجاری نامید و وظیفه اصلی آن ها حفظ نقدینگی ، انتشار اوراق قرضه و سهام و … است . به عبارت دیگر به آن بنگاه کسب و کار نیز گفته می شود .
سرمایه گذاری: مدیریت سرمایه گذاری معمولا با سهام بازار و اوراق بهادار سرو کار دارد . یک مسئول سرمایه گذاری وظیفه این را دارد که سهام بازار را ارزیابی کرده و ارزش گذاری کند .
موسسات مالی: این موسسات اصولا با بانک ها در ارتباط هستند . این موسسات وظیفه دارند تا بدون در نظر گرفتن حوزه ی مدیریت مالی که در آن مشغول هستند ، از دانش مالی خود استفاده کنند .

از جمله ویژگی های مدیریت مالی عبارتند از:

  • تحلیل
  • برابر با اصول اقتصادی
  • استفاده از اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری بهتر
  • استفاده از بهترین راه برای افزایش سود مالی
  • دارای چشم انداز جهانی

سلامت مالی یک شرکت موضوعی بسیار مهم و حیاتی است . بخش مدیریت مالی با این هدف در شرکت ها شکل گرفته که بتواند ضامن سلامت مالی یک کسب و کار باشد . اصلی ترین دلیل اهمیت به مدیریت مالی یک شرکت این است که ، این بخش می تواند ارزش و سهام شرکت را به حداکثر برساند ، به عبارتی هدف اصلی مدیریت مالی نیز باید این باشد . رسیدن به این هدف کمی پیچیده است و بدون داشتن دانش مالی نمی توان به این نتیجه رسید . یک شرکت زمانی به این نتیجه می رسد که سود اقتصادی خود را به حداکثر برساند و بتواند سود حسابداری خود را کنترل کند . سود اقتصادی شامل هزینه هایی است که در آن فرصت های سرمایه گذاری وجود دارد و بتوان در آن تفاوت درآمد و هزینه ها را محاسبه کرد.

مدیریت مالی می تواند با حفظ و کنترل نقدینگی یک واحد کسب و کار ، آن را به اهداف نهایی خود ؛ یعنی افزایش سود و سرمایه ، برساند . مدیران مالی در مورد افزایش بودجه و استفاده صحیح از آن، تصمیم گیری های مالی، بهبود سود دهی ، افزایش ارزش شرکت و همچنین افزایش پس انداز ها ، کمک بسیاری به سازمان می کنند . آن ها همه پیامدهای احتمالی تصمیم گیری ها در مورد سود ، نقدینگی و وضعیت مالی شرکت را در نظر می گیرند و بهترین نقشه ی راه مالی را برای یک کسب و کار ترسیم می کنند.

مدیران مالی چه وظایفی دارند؟

در شرکت های دولتی یا خصوصی ، انجام صحیح وظایف توسط واحد مالی ضروری است . چرا که با انجام وظایف در صحیح ترین شکل باعث می شود تا وضعیت مالی شرکت در بهترین حالت خود قرار بگیرد . وظایفی که مدیران مالی به عهده دارند و باید آن ها را انجام دهند ، عبارتند از:

برآورد سرمایه ی مورد نیاز: مدیران مالی باید برآوردهای لازم به منظور تعیین سرمایه ی مورد نیاز شرکت را انجام دهند . این امر به هزینه و سود های پیش بینی شده ، برنامه ها و مسیر آینده شرکت بستگی دارد . با برآورد درست ، می توان درآمد زایی شرکت را افزایش داد .
تعیین ساختار سرمایه: زمانی که مقدار سرمایه ی لازم تعیین شد، در مورد ساختار سرمایه هم باید تصمیم گیری شود . این ساختار ، شامل تحلیل دارایی ها و بدهی های کوتاه و طولانی مدت است .
انتخاب منابع وجوه نقد شرکت: مدیر مالی وظیفه دارد وجوه نقد اضافی یک شرکت را تامین کند . این کار از طریق صدور سهام و اوراق قرضه ، دریافت وام از بانک ها و موسسه های مالی و سپرده های عمومی امکان پذیر است .
سرمایه گذاری وجوه نقد شرکت: از دیگر وظایف مدیر مالی، تصمیم گیری در مورد تخصیص وجوه نقد به معاملات سودآور است . بدین ترتیب امنیت و نظمی در مورد سرمایه گذاری و برگشت سرمایه به وجود خواهد آمد .
مدیریت موجودی شرکت: یک مدیر مالی باید موجودی نقد شرکت را به بهترین وجه مدیریت کند . معمولا بخشی از موجودی نقد شرکت به شکل پرداخت حقوق و دستمزد ، پرداخت قبوض آب و برق ، پرداخت بدهی ها ، حفظ سهام کافی ، خرید مواد اولیه و از این دست موارد ، هزینه می شود و مدیر مالی باید تمام این موارد را به خوبی کنترل کند .
کنترل مالی: مدیر مالی شرکت علاوه بر برنامه ریزی ، تهیه و استفاده از وجوه شرکت، باید روی تمام امور مالی نظارت و کنترل داشته باشد . او می تواند این کار را به وسیله ی تکنیک هایی مانند تحلیل نسبت ، پیش بینی های مالی، کنترل هزینه و سود و دیگر تکنیک ها انجام دهد.

دوره MBA مدیریت مالی چه مزایایی دارد؟

با توجه به اهمیت امور مالی و کاربرد آن در دنیای کسب و کار ، موسسات آموزشی بسیاری درصدد برگزاری دوره های آموزشی MBA مدیریت مالی هستند ، از جمله موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان . در این دوره ها تمامی آموزش های لازم جهت یادگیری اصول و مباحث مدیریت مالی به دانش پذیران ارایه می شود سپس آن ها برای ورود به بازار کار آماده خواهند شد . بسیاری از افرادی که به این حوزه علاقه دارند و قصد دارند در آینده به عنوان مدیر مالی یک شرکت خصوصی و یا حتی دولتی فعالیت کنند ، در این دوره ثبت نام می کنند.

ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چرا از طریق دانشگاه های کشور به یادگیری این رشته نمی پردازند ؟ همانطور که اطلاع دارید برای بسیاری از افراد شرکت در کنکور سراسری و قبولی در دانشگاه های معتبر ، امری سخت و زمان بر است . به همین دلیل بیشتر علاقه مندان به این حوزه و یا حتی مدیران و کارشناسان مالی سازمان ها برای کسب دانش روز و افزایش مهارت های مدیریت مالی خود در دوره های آموزشی موسسات معتبر شرکت می کنند ، چرا که این دوره در مدت زمان کوتاه تری نسب به دانشگاه ها برگزار می شود و مباحث آن به همان اندازه یا حتی بیشتر از دانشگاه نیز کامل و جامع تر می باشند. علاقه مندان به شرکت در دوره مدیریت کسب و کار مالی تمامی آموزش های لازم را می گذرانند ، با تکنیک های مدیریتی آشنا می شوند و آماده ی ورود به بازار کار و انجام کارهای مالی در جایگاه یک مدیر مالی دقیق و کار بلد می شوند . دانش پذیران این دوره به نحوه ی تهیه و کنترل منابع مالی مربوطه آشنا می شوند . آن ها می آموزند تا از عرضه کافی و منظم منابع مالی اطمینان حاصل کنند. مدیران مالی که در این دوره شرکت کرده و گواهینامه ی معتبر آن را نیز دریافت کردند ، سعی می کنند که در شرکت های دولتی و خصوصی از بازده مناسب به سهامداران نیز مطمئن شوند . این فاکتور بستگی به ظرفیت درآمد ، قیمت سهام بازار و گسترش سهامداران دارد . همچنین علاقه مندان پس از گذراندن دوره یک ساله MBA مدیریت مالی باید به دنبال این هدف مهم باشند که بودجه مربوطه به صورت مطلوبی مورد استفاده قرار بگیرد . یکی از مهم ترین اهداف مدیران مالی اطمینان از امنیت سرمایه گذاری است.

در حقیقت منابع مالی باید در معامله هایی با ضریب امنیتی بالا سرمایه گذاری شوند چرا که در نهایت توجه به این بخش باعث نرخ مطلوب بازگشت سرمایه می شود . دانش آموختگان این دوره آموزشی می آموزند که چگونه در هر زمان به دنبال برنامه ریزی برای یک ساختار درست سرمایه باشند ، چرا که ترکیبی عادلانه و درست از سرمایه لازم است که در نهایت باعث برقراری تعادل بین بدهی و سرمایه خواهد شد . مدیران مالی نقش مهمی در دستیابی به اهداف یک سازمان ایفا می کنند.

ممکن است دیده باشید که برخی از کسب و کار ها موفق عمل می کنند اما برخی دیگر با شکست رو به رو می شوند . این در حالیست که مدیران کسب و کار ها نمی دانند که علت شکستشان چه بوده . دلایل بسیاری برای شکست خوردن یک شرکت وجود دارد . دلایلی مانند ؛ عدم برنامه ریزی صحیح ، اهمیت ندادن به نیاز مشتری ، مدیریت ضعیف ، نبود سرمایه یا مهارت کافی برای حرفه ای خاص و مهم تر از همه عدم مدیریت مالی درست منابع شرکت ، که به تنهایی می تواند موجب شکست یک واحد کسب و کار شود . بنابراین اگر قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید بهتر است از نیروهای متخصص در این زمینه استفاده کنید . بیشتر افرادی که در دوره ی مدیریت کسب و کار مالی موسسات معتبر مانند موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت می کنند با دانش روز مدیریت مالی آشنا می شوند و مهارت های لازم برای موفقیت در کار خود را کسب می کنند.

چرا باید در دوره MBA مدیریت مالی موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کرد؟

یکی از معدود موسسات معتبری که اقدام به برگزاری مدیریت کسب و کار مالی کرده است ، موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان است . افرادی که به عنوان مدیر یا کارشناس مالی که در بخش مالی شرکت های دولتی یا خصوصی فعالیت می کنند و یا حتی افرادی که به این حوزه علاقه دارند و قصد دارند تا به عنوان یک مدیر مالی در شرکت ها استخدام شوند ، متقاضیان شرکت در دوره مدیریت کسب و کار مالی موسسه آموزشی فن پردازان هستند . چرا که امروزه یکی از گزینه های استخدام و یا پیشرفت در کار برای تمامی رشته ها خصوصا رشته مدیریت مالی ، داشتن مدرک معتبر می باشد. کلیه ی مدیران ، مشاوران و کارشناسان مالی برای استخدام و شروع کار یا حتی ارتقای شغلی ، باید گواهینامه معتبر مدیریت مالی را داشته باشند و از آن جایی که باید این گواهینامه را از موسسه ی آموزشی معتبری دریافت کرده باشند ، پیش از ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی کسب و کار مدیریت مالی باید در انتخاب موسسه آموزشی دقت کنند . آن ها می بایست با تحقیق و بررسی در یک موسسه معتبر ثبت نام کرده و در پایان دوره بعد از گذراندن ساعات آموزشی کلاس های مدیریت مالی و موفقیت در آزمون پایانی ، گواهینامه ی پایان دوره خود را دریافت کرده تا از این طریق بتوانند راه های ورود به بازار کاری مطمئن را برای خود هموار کنند.

شرکت در موسسات آموزشی نا معتبر پیامدی جز اتلاف وقت ، هزینه و انرژی برای دانش پذیران به همراه ندارد . به همین دلیل موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان با دریافت مجوز رسمی از وزارت علوم ، فناوری تحقیقات ، اقدام به برگزاری دوره ی معتبر حسابداری مالی کرده است . این موسسه با هدف صرفه جویی در زمان و هزینه ی متقاضیان دوره های معتبر MBA مدیریت مالی را برگزار کرده و در پایان دوره مدرک مدیریت مالی  مورد تایید وزارت علوم فناوری و تحقیقات را به کلیه ی دانش پذیران اعطا می کند ، به همین علت شرکت در دوره های مدیریت مالی موسسه ی آموزش عالی آزاد فن پردازان ، به تمامی علاقمندان و افرادی که می خواهند در این حرفه مشغول به فعالیت شوند ، توصیه می شود.

یکی دیگر از مهم ترین دلایل استقبال افراد از دوره آموزشی MBA مدیریت مالی موسسه آموزش عالی فن پردازان این است که گواهینامه ای که پس از اتمام دوره و شرکت در آزمون آن به دانش پذیران اعطا می شود ؛ علاوه بر تایید وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، امکان ترجمه رسمی در سر برگ دادگستری با مهر وزارت امور خارجه را نیز دارد . این مورد برای افرادی که قصد مهاجرت و کار در کشور های دیگر را دارند ، بهترین مزیت این دوره محسوب می شود . با شرکت در دوره MBA مدیریت مالی این موسسه ، دانش پذیران مدرک صادر شده مورد تایید سازمان بین المللی WES کانادا را دریافت می کنند که این مزیتی بسیار عالی به حساب می آید و موجب می شود ارزش این مدرک بیشتر شود.

همانطور که در بخش های قبل اشاره شد محتوا و سر فصل های ارایه شده در این دوره در عین حال که جامع و کامل هستند ، بر اساس استاندارد های آموزشی طراحی شده اند . آن ها به نحوی تهیه و تدوین شده اند که بسیار ساده و قابل فهم بوده و یادگیری دانش پذیران را بهتر می کنند . همچنین همکاری با اساتید برتر و مجرب در تهیه و طراحی بسته های آموزشی ، امکان حل مشکلات دانش پذیران طی دوره و ارسال بسته های آموزشی همراه با فیلم های دوبله شده آموزشی به زبان فارسی برای درک آسان دانش پذیران باعث شده است که دوره مدیریت کسب و کار مالی موسسه آموزشی فن پردازان بیشتر از موسسات دیگر مورد توجه دانش پذیران قرار گیرد.

هدف موسسه آموزش عالی فن پردازان از برگزاری دوره MBA مدیریت مالی چیست؟

موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه ارایه دوره های مختلف آموزشی ، دوره مجازی مدیریت کسب و کار مالی برای علاقه مندان به امور مالی برگزار می کند . بسته های آموزشی که در اختیار دانش پذیران این دوره قرار می گیرد به گونه ای طراحی شده است که این افراد بر موضوعات مختلف در زمینه مدیریت کسب و کار مالی مسلط شوند.
هدف ما از برگزاری این دوره ، آشنایی افراد با مهارت هایی است که در دنیای واقعی کسب و کار با آن دست و پنجه نرم می کنند . شما با یادگیری این مهارت ها و دانش بدست آمده از این دوره می توانید مدیر امور مالی کسب و کار خود باشید و بر آن نظارت داشته باشید . یکی دیگر از اهداف ما از برگزاری این دوره ، افزایش دانش افراد در مورد مفاهیم پایه مدیریت مالی از قبیل ماهیت سرمایه در گردش ، آشنایی با عناصر اصلی ریسک ، تئوری ساختار سرمایه است تا بتوانند آن ها را به طور عملی در کسب و کار خود به کار برند.

آموزش این مفاهیم به دانش پذیران کمک می کند تا آن ها بتوانند تصمیم گیری های مهم مالی و سرمایه گذاری را در شرایط بحرانی اتخاذ کنند . همچنین این دوره به مدیران مالی کمک می کند تا نحوه کار و جریان امور مالی یک شرکت را به خوبی درک کنند . دلیل اصلی نیاز به مدیریت مالی و داشتن دانش آن ، اهمیت مسائل مالی شرکت ها از جمله بودجه بندی ، روش های برآورد هزینه ها ، حساب های دریافتی ، تنظیم اظهار نامه های مالی و ارایه گزارش های مالی دقیق می باشند . هدف ما از برگزاری این دوره ارایه مطالب و موضوعات درسی مربوط به MBA مدیریت مالی است تا افراد بتوانند امور مالی کسب و کار خود را در سطح بالا مدیریت کنند . هم چنین هدف از برگزاری این دوره ، آشنایی مدیران عالی مالی با پژوهش و تحلیل در زمینه مدیریت مالی است.

موقعیت های شغلی MBA مدیریت مالی چگونه است؟

مدیریت مالی همان مدیریت بر مصارف و منافع شرکت است . مدیران مالی همیشه با هدف افزایش سود شرکت (در کوتاه مدت) و افزایش ثروت سهامداران (در بلند مدت) در بخش مالی شرکت ها و ادارات فعالیت می کنند . همانطور که در بخش های قبل به آن اشاره کردیم آن ها مسئول سلامت مالی سازمان هستند . مدیران یا کارشناسان مالی گزارشات مالی را تهیه ، فعالیت های سرمایه گذاری را هدایت ، استراتژی ها را توسعه داده و برای رسیدن به اهداف بلند مدت مالی شرکت برنامه ریزی می کنند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تغییرات آن ، نقش مدیر مالی نیز در حال تغییر می باشد . در گذشته مدیر مالی موظف بود تا بر مسائل مالی شرکت نظارت داشته باشد اما حالا بیشتر به تحلیل داده ها و مشاوره دادن به مدیران عالی برای افزایش ثروت سهامداران و حداکثر سازی سود می پردازد.

مدیران مالی که دانش علمی و عملی شان در مقایسه با دیگر مدیران بیشتر باشد می توانند در جایگاه های شغلی مانند معاونت مالی ، معاونت سرمایه گذاری ، مدیریت ریسک و مهندس مالی ، ارزیاب اقتصادی پروژه ها ، ارزیاب بورس و مسئول تامین اعتبارات مالی بانک ها انجام وظیفه کنند و حتی سمت خود را بعد از مدتی کوتاهی ارتقا دهند . بنابراین ، در صورتی که دانش پذیران در دوره MBA مدیریت مالی شرکت کنند و دانش کافی برای مدیریت انواع بخش های مالی یک سازمان را کسب کنند، آینده شغلی خوب و درخشانی در انتظار آن ها می باشد. مدیر مالی عموما به صورت تیمی کار کرده و به مدیران عالی شرکت های دولتی و خصوصی مشاوره می دهد و وظایفی که مختص آن شرکت یا صنعت است را انجام می دهد. برای مثال مدیران مالی دولتی باید در ثبت ، کنترل و اختصاص دادن بودجه توانا باشند . همچنین مدیر مالی شاغل در بخش صنعت باید نحوه محاسبه و گزارش دهی بهای تمام شده کالا و محصولات تولیدی را به طور کامل بداند. علاوه بر این مدیران مالی باید با قوانین خاص مالیاتی که بر صنعت سازمان آن ها موثر است ، آشنا باشند . آن ها با مدیران ارشد و واحدهای مالی و حسابداری ارتباط نزدیک دارند . معمولا مدیران مالی به صورت تمام وقت کار می کنند و حجم کار آن ها نیز زیاد است.

میزان درآمد مدیران مالی چقدر است ؟
یکی از مهم ترین و جذاب ترین ویژگی هر شغل ، درآمد و حقوق آن می باشد . شاید بتوان گفت اولین سوالی که هر فردی در یافتن و انتخاب شغل به دنبال پاسخ آن است ، درآمد و حقوق است . مدیر مالی یکی از مشاغل مهم حوزه مالی و حسابداری است . معمولا افراد با تجربه در این حوزه وارد این شغل می شوند . وظیفه ی اصلی مدیر مالی ، مدیریت بر منابع و مصارف شرکت است . با توجه به اندازه و نوع شرکت ، مدیر مالی وظایف مختلف و درآمد متفاوتی دارد . اما به طور کلی می توان گفت که مدیران مالی از درآمد مناسبی نسبت به متوسط جامعه برخوردار هستند . تجربه ، تخصص و مهارت بر میزان افزایش درآمد این افراد تاثیر ویژه ای دارد .
موثر ترین عامل در یافتن یک شغل مناسب و کسب درآمد بالاتر داشتن سابقه کاری است . این در مورد استخدام همه مشاغل از جمله استخدام مدیر مالی نیز صدق می کند . اگر به آگهی های استخدام مدیر مالی نگاهی بیاندازید ، می بینید که در اکثر آن ها سابقه کاری های یکی از موارد مورد تاکید کارفرمایان است . ماهیت شغل مدیر مالی به گونه ای است که تجربه و سابقه در آن بسیار مهم بوده و در کسب درآمد بیشتر و موقعیت شغلی بهتر بسیار موثر است . نتایج تحقیقات معتبر در سال های اخیر نیز نشان می دهد که هر چه سابقه کاری مدیر مالی افزایش می یابد ، درآمد مدیر مالی نیز زیادتر می شود.

با توجه به جدید ترین تحقیقات انجام شده توسط تعدادی از متخصصان شغلی در کشور متوسط درآمد ماهیانه مدیر مالی در سال ۹۲ مبلغ ۳/۰۰۰/۰۰۰ تومان و در سال ۹۳، مبلغ ۳/۷۵۰/۰۰۰ تومان اعلام شده است. البته جامعه آماری مورد نظر مربوط به شهر تهران به عنوان پایتخت کشور می باشد ، اکثرا در شهرستان ها درآمد کمی پایین تر می باشد. طبق نتایج بالا می توان اینطور برداشت کرد که متوسط درآمد مدیر مالی به صورت ماهیانه در سال ۹۳ ، حدود ۲۵ درصد نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته است. اگر فرض کنیم که در سال ۹۴ هم روند افزایش حقوق و درآمد مدیر مالی به همین منوال بوده است ، درآمد متوسط ماهیانه یک مدیر مالی در سال ۹۴ حدود ۴/۷۰۰/۰۰۰ تومان بوده و این روند افزایشی تا سال ۹۸ نیز ادامه دار می باشد. یکی دیگر از مسائل مهم برای افرادی که قصد مهاجرت به کشور های دیگر را دارند ، توجه به میزان درآمد شغل خود و بررسی آن در کشور مورد نظرشان است . متوسط درآمد مدیر مالی در اکثر کشورها از متوسط درآمد سایر مشاغل، کمی بالاتر است.

چگونه با شرکت در دوره MBA مدیریت مالی موفق شویم؟

در گزارش ها و بررسی های سازمانی تمام موسسات و شرکت های پیشرفته ، مدیر مالی پست اصلی و استراتژیک آن شرکت است . تاثیر او بر امور سرنوشت ساز سازمان غیر قابل کتمان است . مدیران مالی در حقیقت مدیریت بر منابع و مصارف شرکت را بر عهده دارند . با انجام کنترل های درون سازمانی به افزایش بازده شرکت دست می زنند و به دنبال افزایش سود آوری در بلند مدت هستند . وظیفه مهم مدیران مالی آن است که با تحلیل درست داده ها و مشاوره دادن و بررسی ، داده ها یا اطلاعات درستی فراهم کرده و مدیریت سازمان را از خطراتی که ناشی از تولید و خدمات ضعیف پیش رو است ، مطلع کنند.
دوره های آموزشی مدیریت کسب و کار مالی بهترین فرصت برای علاقه مندان و حتی فارغ التحصیلان رشته ی مدیریت مالی است که با دانش روز و فوت و فن های مدیریت آشنا شوند و به عنوان یک مدیر مالی خبره ، پا به دنیای کسب و کار بگذارند . یک مدیر مالی حرفه ‎ای ویژگی ‎هایی دارد که آن را از دیگران متمایز می کند و در جایگاه بهتری نسبت به دیگر مدیران مالی قرار می ‏‎گیرد . این ویژگی‎ های بسیار مهم و ارزشمند ، وسیله ای برای پیشرفت در این شغل است . نکاتی که باید به آن ها توجه شود سری و پنهانی نیستند که نتوان آن ها را یافت یا آن قدر پیچیده نیستند که نتوان از آن ها استفاده کرد . مهارت های مورد نیاز برای تبدیل به یک مدیر یا کارشناس مالی خوب و موفق ، عبارت است از:

رهبری: مدیر مالی سرپرست بخش های مالی یا حسابداری یک شرکت دولتی یا خصوصی است که به کسب مهارت های رهبری و توانایی اداره ی فعالیت های دیگران نیاز دارد . یک رهبر هم باید بتواند بر کارکنان نظارت داشته باشد و هم وظایف را به بقیه ی کارکنان مالی ماهر محول کند.
مهارت های ارتباطی و تجاری: یکی از وظایف مدیر مالی ؛ بیان ساده ی اطلاعات پیچیده ی مالی برای مدیران عملیاتی است . مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی در این موقعیت ضروری هستند . از آن جایی که مدیران مالی با دیگر مدیران شرکت کار می کنند باید دانش تجاری و درکی از بخش های مختلف سازمان داشته باشند.
مهارت های تحلیلی: مدیران مالی باید مهارت های تحلیلی داشته باشند تا دلیل ریشه ای یک مشکل را بررسی کنند و به راه حلی در سازمان برسند . مدیر مالی یک کسب و کار ، حلال مشکلات است و باید از خلاقیت و دانش مالی برای حل مشکلات شرکت استفاده کند.
مهارت های میان فردی: مدیر مالی در یک شرکت ، در تمام جنبه های کسب و کار با کارکنان و تیم مدیریت تعامل دارد . بنابراین نیازمند مهارت های ارتباطی است . هنگام هدایت فعالیت های کارکنان ، داشتن مهارت های ارتباطی یک ویژگی مهم محسوب می شود . همچنین هنگام کار کردن روی یک تیم برای حل مشکلات و مسائل مالی در شرکت ، این مهارت ها حسابی به کار مدیر مالی می آید . مدیر مالی باید بتواند با بقیه ی کارکنان ارتباط برقرار کند، چه برای اینکه بر فعالیت های خود نظارت داشته باشد و چه برای اینکه پا به پای آن ها در یک پروژه کار کند.
دانش شغلی: داشتن تحصیلات در امور مالی ، حسابداری یا اقتصادی برای کار در سمت مدیر مالی اهمیت دارد . حال ممکن است این دانش از طریق دانشگاه بدست آمده باشد یا از طریق راهی آسان تر مانند شرکت در دوره های موسسات آموزشی . دلیل اهمیت داشتن دانش شغلی این است که یک مدیر مالی باید به تمام قوانین و مقررات کاملا آگاه باشد.
مهارت های تخصصی: مدیر مالی باید به دنبال کردن دانش شغلی و آموزش در طول شغلش ادامه دهد تا به روز بماند . علاوه بر این ، مدیران مالی ممکن است به دنبال دوره های تخصصی مانند فناوری اطلاعات بروند تا در شغل خود پیشرفت کنند.

 

مخاطبان دوره MBA مدیریت مالی چه کسانی هستند؟

دوره مدیریت کسب و کار مالی موسسه آموزشی فن پردازان یکی از دوره هایی است که مورد استقبال افراد بسیاری قرار گرفته است چرا که اهمیت واحد مالی در شرکت های بزرگ یا کوچک ، دولتی یا خصوصی به تمام صاحبان مشاغل و مدیران ثابت شده است . متقاضیان شرکت در دوره MBA مدیریت مالی علاوه بر افراد عادی که علاقه مند به این حوزه هستند و قصد شروع کار و فعالیت در این زمینه را دارند ، مدیران و کارشناسان مالی شرکت ها و موسسات مالی ، پولی و سرمایه گذاری ، مدیران مالی شرکت ها و بنگاه های اقتصادی ، کارشناسان سایر رشته ها مانند فنی و علوم اجتماعی که ادامه کار و حیات شغلی خود را در امور مالی شرکت های دیگر می بینند ، می باشند.

آیا تیپ شخصیتی شما مناسب شغل مدیریت مالی است؟

اگرچه داشتن تیپ شخصیتی مناسب مدیریت مالی برای ورود به این شغل الزامی نیست اما در صورت داشتن تیپ شخصیتی مناسب ، احتمال موفقیت و رضایتمندی شغلی شما به نحو چشمگیری افزایش می یابد . در فرآیند پیدا کردن یک شغل مناسب در کنار دانش مالی و تجربه در این حوزه ، تیپ شخصیتی فرد متقاضی یکی دیگر از عوامل کلیدی است که باید به آن توجه کرد.
مشاغل مالی اغلب نیازمند تیپ های شخصیتی خاصی هستند و شرکت ها نیز به دنبال افرادی هستند که بیشترین تناسب را با شغل ، محیط کار و همکاران داشته باشند . ویژگی های کلیدی که کارفرما در هنگام استخدام در نظر می گیرد، با توجه به نوع مشاغل مورد نظر متفاوت است . بر اساس تست MBTI ( Myers-Briggs Type Indicator تست شخصیت شناسی مایرز بریگز) ۱۶ تیپ شخصیتی در بین انسان ها وجود دارد که ۲ تیپ آن برای شغل مدیریت مالی مناسب تر هستند:

ENTJ: افراد دارای این تیپ شخصیتی بیشتر در حوزه مالی موفق هستند ، از کسب درآمد لذت می برند و دوست دارند با پول دیگران کار کنند . آن ها عاشق رقابت و شرایط متغیر بازار های مالی است . ENTJ ها به راحتی می توانند روند بازار را پیش بینی کرده و حداکثر بهره برداری را از آن داشته باشند . آن ها دوست دارند به جایی بروند که در آن مسئولیت داشته باشند و با استفاده از منابع به هدف های بلند مدت خود برسند . آن ها اشخاصی با علم و اطلاع هستند. این افراد در محل کار خود دارای ویژگی هایی هستند ، بخشی از این ویژگی ها عبارتند از:

  • آن ها علاقه دارند که مسئول باشند ، اغلب مشاغل سرپرستی ، مدیریت و رهبری را بر عهده دارند . این افراد مایل هستند که مسئول بهره برداری از توانایی های ویژه خود باشند.
  • رهبران موافقی هستند . ENTJ ها برای رهبری و بنیان گذاری شرکت ها بسیار مناسب هستند.
  • موانع را به عنوان چالش در نظر می گیرند . آن ها این توانایی را دارند که مشکلات سازمان را شناسایی کرده و راه حل هایی نوین برای کوتاه مدت یا بلند مدت ، بسته به نیاز سازمان ارایه کنند.
  • این افراد برای رسیدن به هدف هایشان به روش های استراتژیک توجه می کنند.
  • آن ها استراتژی ها و حقایق را از قبل سازماندهی می کنند و دوست دارند که کارهایشان زودتر از زمان تعیین شده ، تمام شود.
  • عدم کارایی را دوست ندارند ، از نداشتن صلاحیت، از نداشتن قاطعیت متنفرند.
  • رقابت جو هستند . معمولا معتاد به کار می باشند.
  • دوست دارند با اشخاص قوی ، مستقل و نتیجه گرا کار کنند.
  • بدون اینکه دلیل منطقی وجود داشته باشد تسلیم نمی شوند.
  • ENTJ ها دوست دارند عهده دار امور و تصمیم گیرنده باشند . مایل نیستند از دیگران دستورالعمل و راهنمایی بگیرند. مگر آن که آن شخص از دانش و صلاحیت بیش تری برخوردار باشد.
  • برای مسایل راه حل های منطقی ارایه می دهند . دوست دارند با دستورالعمل ها و راهنمایی های روشن و واضح کار کنند.

INTJ: فرد دارای این تیپ شخصیتی از توانایی تحلیل سطح بالایی برخوردار است که از لازمه های این شغل است. INTJ ها الگوی ذهنی دارند که می گویند در شرایط چگونه باید باشند. آن ها مدام برای بهبود خود ، دیگران و هر چیزی که در پیرامون خود قرار دارند، تلاش می کنند. به استقلال نیاز دارند و افرادی به شدت مستقل می باشند. آن ها دوست دارند کارها را به روش خود انجام دهند. INTJ ها در محیط کار خود خصوصیات و توانایی های بسیاری دارند، تعدادی از این توانایی ها و خصوصیات عبارتند از:

عموما به مقام رهبری و یا مدیریت در موسسه و شرکت می رسند و به تیم خود احساسی از هدفمندی می دهند.

آن ها برای رسیدن به هدف همان اندازه که به خود فشار می آورند به دیگران هم فشار می آورند.

این افراد دوست دارند که مستقل کار کنند ، دوست ندارند کسی در کار آن ها دخالت کند.

این دوره شامل ۱۱۹ ساعت فیلم آموزشی و ۱۶۴۰ صفحه محتوی متنی می باشد.

 

  • اطمینان فراوانی به احساسات خود دارند و می توانند آن ها را به واقعیت برسانند.
  • عموما به مقام رهبری و یا مدیریت در موسسه و شرکت می رسند و به تیم خود احساسی از هدفمندی می دهند.
  • به نوعی منطقی و منظم کار می کنند تا راه حل هایی نوین و مبتکرانه برای مسایل ایجاد کنند.
  • راهکار ها و سیستم هایی تدارک می بیند که برای کاری که در دست دارد جالب است.
  • آن ها برای رسیدن به هدف همان اندازه که به خود فشار می آورند به دیگران هم فشار می آورند.
  • وقتی واقعیت با الگوی آن ها هم خوانی ندارد از خود انتقاد می کنند.
  • این افراد دوست دارند که مستقل کار کنند ، دوست ندارند کسی در کار آن ها دخالت کند.
  • دوست دارند بر اجرای افکار و عقاید خود کنترل داشته باشند.
  •         این دوره شامل ۱۱۹ ساعت فیلم آموزشی و ۱۶۴۰ صفحه محتوی متنی می باشد.

سرفصل دوره MBA مدیریت مالی

 

این دوره شامل دو قسمت عمومی و تخصصی به شرح زیر میباشد 

  • مدیریت منابع انسانی ویژه mba 
  • تئوری مدیریت و منابع انسانی 
  • تکامل و اهداف مدیریت منابع انسانی
  • وظایف مدیریت منابع انسانی
  • سیستم های اطلاعات مدیریت
  • برنامه‌ریزی استراتژیک
  • ارزیابی و مدیریت عملکرد     
  • تاثیر فناوری اطلاعات برمدیریت منابع انسانی      
  • سطوح و الگوهای شایستگی 
     
  • فلسفه علم و روش‌های پژوهشی نوین
  • انواع تحقیق                 
  • روش تحقیق در مدیریت    
  • مقایسه مورد‌کاوی با موردپژوهی    
  • نظریه‌پردازی هدف نهایی موردپژوهی    
  • روش‌شناسی استنباط و استنتاج آموزه‌ها    
  • نظریه‌پردازی از طریق موردپژوهی    
  • وﻳﮋﮔﻲﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻖ                                                            
  • نگارش مناسب فرضیه    
  • معیار «بطلان‌پذیری» فرضیه            
  • دو ﻧﻮع اﺻﻠﻲ ﻃﺮح ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداری    
  • تحلیل داده‌های تحقیق    
  • مراحل آﻣﺎده ﺳﺎزی داده‌ﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﺤﻠﻴﻞ    
  • اﻫﺪاف اﺳﺎسی در ﺗﺤﻠﻴﻞ داده‌ﻫﺎ    
  • نقش تحلیل داده‌ها در یک تحقیق    
  • طبقه‌بندی و کدگذاری داده‌ها    
  • نمایش و تحلیل داد‌ه‌ها    
  • فهرست‌ها، نوع‌شناسی و شبکه‌ها        
  • تشخیص و کشف زمینه‌ها و الگوهای کلیدی    
  • تطابق الگو و ساختن نظریه    
  • استفاده از نرم‌افزار برای تحلیل داده‌های کیفی    
  • انواع‌ گزارش پژوهش            
  • شیوه‌های استناد درون‌متنی        
    ​​​​​​​
  • نظریه سازمان و مدیریت 
  • مطالعه تئوری سازمان
  • سطوح و لایه‌های نظریه‌پردازی و تئوری‌سازی
  • تئوریزه کردن سازمان‌ها
  •  سیر تاریخی نظریه سازمان
  • مراحل سه‌گانه صنعت‌گرایی
  • نظریه سیستم‌های اجتماعی-فنی
  • تأثیر دیدگاه پست مدرن بر تئوری سازمان
  • سازمان و محیط
  • نظریه اقتضایی: سازمان‌های ماشینی و ارگانیکی
  • نظریه نهادی
  • ساختار اجتماعی سازمان
  • چرخه‌ی حیات سازمانی
  • فرهنگ سازمانی
  • فرهنگ از نظر مدرنیست‌ها
  • ساختار فیزیکی سازمان‌ها
  • فن‌آوری و سازمان
  • نگاه پویا به فناوری
  • امیتای اتزیونی و ساختار کنترل سازمانی
    ​​​​​​​
  • زبان تخصصی مدیریت
  • MARKS QUESTION AND ANSWERS
  • Define Management and what do you mean by Business Management
  • Discuss various functions of management
  • Distinguish between administration and management
  • What is Planning and State the components of planning
  • Explain the purpose or importance of planning
  • Explain the types of planning
  • Elucidate and discuss importance or benefits or advantages of Planning
  • Define Organization
  • Define authority
  • Explain the importance of organizing
  • Explain the role of money as a motivational tool
  • Explain the different Channels of communication in an organization
  • Explain the different training methods
     
  • قسمت تخصصی
  • حسابداری مالی
  • تعریف حسابداری
  • مفاهیم اساسی حسابداری و گزارشگری مالی
  • استانداردهای حسابداری
  • طبقه بندی واحدهای اقتصادی
  • تجزیه و تحلیل رویدادهای مالی
  • معادله اساسی حسابداری
  • انواع دارایی
  • دفاتر ثبت اطلاعات حسابداری
  • تراز آزمایشی
  • سرمایه گذاری مجدد
  • انواع حساب های حسابداری
  • حسابداری ملزومات و تعدیلات آن
  • گزارشگری مالی یا تکمیل چرخه حسابداری
  • ترازآزمایشی اختتامیه
  • بستن حسابهای دائمی
  • عملیات حسابداری شرکت های بازرگانی
  • انواع واحد های اقتصادی تجاری
  • حسابداری موسسات بازرگانی
  • حساب موجودی کالا
  • بستن حساب های موقت در شرکت های بازرگانی
  • انواع موجودی ها
  • روش درصدی از فروش نسیه
     
  • حسابداری مدیریتی 
  • انتخاب و اجرای استراتژی با استفاده از تجزیه و تحلیل زنجیره ارزش و کارت ارزیابی متوازن
  • شناسایی عوامل اصلی موفقیت شرکت از طریق تجزیه و تحلیل SWOT
  • مدیریت هزینه استراتژیک در سازمان‌های غیر انتفاعی و دولتی
  • استفاده از تجزیه و تحلیل استراتژیک برای مدیریت هزینه
  • آشنایی با مفاهیم اصلی مدیریت هزینه
  • برآورد هزینه
  • سیستم‌های هزینه‌یابی محصول: هزینه‌یابی بر مبنای فعالیت
  • مدیریت بر مبنای فعالیت
  • تصمیم‌گیری براساس اطلاعات هزینه‌های مربوط و با توجه به اطلاعات استراتژیک شرکت
  • هزینه‌یابی بر مبنای هدف
  • مدیریت کیفیت جامع
برنامه درسی خالی است
آواتار کاربر
(0)
0 نظر
0 دانش آموز
60 دورها

نقد و بررسی‌ها

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
0.0
بررسی امتیاز (0 تا 5).

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دوره مدیریت مالی (MBA) MBA in financial management”

Main Content