با توجه به گفته ها، توسعه اقتصادی طولانی مدت در جهان وابسته به وجود صنایع انرژی و منابع کارآمد، نوآورانه و خلاق است. لذا، دوره های آموزشی زیاد و کارآمدی برای مدیریت این صنایع به وجود آمده است که از مهم ترین آن ها می توان به دوره های MBA اشاره داشت.
یکی از این دوره های محبوب بین مهندسان و مدیران مربوط به حیطه صنایع، دوره شش ماهه MBA نفت و گاز یا مدیریت حرفه ای کسب و کار نفت و گاز و پتروشیمی، دوره ای است که دانش عمیق و مسائل کاربردی و تخصصی درباره موضوعات مدیریتی حوزه نفت و گاز مانند مدیریت انرژی، مدیریت مالی، مدیریت نفت و گاز، قانون قرار نفت و گاز و مدیریت دارایی و اقتصاد پترولیوم را بررسی می کند.
حال در ادامه این مطالب به بررسی دوره آموزشMBA نفت و گاز، مدرک، هزینه ها و بازارکار این دوره خواهیم پرداخت.
بسته آموزشی مالتی مدیا
لوح ویژه گواهینامه
گواهینامه پایان دوره معتبر
کتاب کامل محتوای دوره
کلاس MBA نفت و گاز و پتروشیمی موسسه آموزش عالی فن پردازان
در کلاس آموزش نفت و گاز، شما اطلاعاتی درباره فرآوری و انتقال گاز، تکنولوژی مدرن در استخراج نفت، مباحث مربوط به مدیریت انرژی و مدیریت صنعت نفت و … را خواهید آموخت. به طور کلی می توان گفت، MBA نفت و گاز افراد را آماده می کند تا در پُست های مدیریتی و اجرایی صنعت نفت و گاز به مدیری موفق تبدیل شوند.
همچنین خبر خوب برای کسانی که زمان کافی برای حضور در کلاس ها را ندارند این است که کلاس آنلاین MBA نفت و گاز و پتروشیمی در این موسسه برای متقاضایان فراهم شده است. این کلاس های آنلاین همانند کلاس حضوری جامع هستند.
چالش های مدیریتی صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را با مهارت هایی که از MBA نفت و گاز بدست می آورید، به راحتی و با موفقیت بگذرانید.
آموزش آنلاین MBA نفت و گاز و پتروشیمی
با توجه به گستردگی استفاده از اینترنت و مشغله افراد برای حضور در کلاس ها حضوری و حتی اخیرا شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، آموزش های آنلاین از محبوبیت خاصی میان افراد برخودار شده اند. از این رو، دوره های آنلاین نفت و گاز برای متقاضیان در موسسه آموزش عالی فن پردازان فراهم شده است. پس اگر به دنبال شروع کسب و کار خود در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی هستید یا در این زمینه مشغول به کار هستید، آموزش آنلاین MBA نفت و گاز، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.
هزینه MBA نفت و گاز و پتروشیمی
حوزه نفت و گاز یکی از زمینه های تحصیلی است که علاقه مندان بسیار زیادی را به سوی خود جذب می کند. لذا، می توان گفت نسب به مزایایی که این دوره فوق العاده کاربردی برای دانش پذیر به همراه می آورد در قیاس با هزینه آن کاملا ارزشمند است. از طرف دیگری، در این موسسه این امکان برای متقاضی فراهم شده است که هزینه دوره MBA نفت و گاز به صورت ۵۰ درصد پیش پرداخت و مابقی طی ۲ مرحله چک تا قبل از اتمام دوره پرداخت شود.
بازار کار دوره MBA گرایش نفت و گاز و پتروشیمی
صنعت نفت و گاز یکی از صنایع مورد نیاز جامعه است. لذا، موقعیت های شغلی MBA نفت و گاز را می توان به راحتی و تنها با داشتن مدرک معتبر در این زمینه از آن خود کرد. به عنوان مثال مدیر فروش محصولات پلیمری، مدیر انرژی، سرپرست آزمایشگاه، مدیر توسعه کسب و کار و … .
از طرف دیگر، مدیر MBA نفت و گاز فردی است که با مجموعه ای از مهارت های مدیریتی و اطلاعات مختلف آشنا است و درک کاملی در زمینه صنعت و گاز دارد. مدیران مذکور نه تنها با جوانب فنی صنعت نفت و گاز آشنا هستند بلکه بر مهارت های مورد نیاز مدیریت منابع انسانی هم تسلط کامل دارند.
به طور کلی این دوره بر موضوعاتی نظیر اصطلاحات اولیه نفت و گاز و پتروشیمی، حفاری، اکتشاف، پالایش نفت وگاز، اوپک و نقش آن، اصول و مبانی مدیریت، مدیریت پروژه های صنعت نفت و گاز، مدیریت ریسک و مدیریت HSE در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی، مدیریت حقوقی و قراردادهای نفت وگاز، مدیریت اقتصادی در صنایع نفت وگاز و پتروشیمی تمرکز دارد.
این دوره به منظور افزایش توان مدیریتی مهندسین نفت و گاز، مهندسین صنایع، مدیر های مرتبط با حوزه پتروشیمی و نفت گاز، مهندس های شیمی و پالایشگاه ها و همچنین دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مرتبط ارائه گردیده است.
مدرک معتبر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و البته مجوزهای قانونی این موسسه همگی دال بر حرفه ای بودن و استاندارد بودن آموزش های این دوره است. ضمن اینکه مدارحک این دوره، قابل استعلام نیز می باشند.
این دوره در طول مدت ۴۰۰ ساعت برگزار می شود و توسط تیمی از مدرسین مختلف مباحث متنوعی به دانشپذیران آموزش داده می شود.
این دوره شامل ۴۴ ساعت فیلم آموزشی و ۱۶۱ صفحه محتوی متنی می باشد.
سرفصل دوره MBA نفت و گاز و پتروشیمی
این دوره شامل دو قسمت عمومی و تخصصی به شرح زیر می باشد:
MBA قسمت عمومی
مدیریت منابع انسانی ویژه mba- تئوری مدیریت و منابع انسانی
- تکامل و اهداف مدیریت منابع انسانی
- وظایف مدیریت منابع انسانی
- سیستم های اطلاعات مدیریت
- برنامهریزی استراتژیک
- ارزیابی و مدیریت عملکرد
- تاثیر فناوری اطلاعات برمدیریت منابع انسانی
- سطوح و الگوهای شایستگی
فلسفه علم و روشهای پژوهشی نوین
- انواع تحقیق
- روش تحقیق در مدیریت
- مقایسه موردکاوی با موردپژوهی
- نظریهپردازی هدف نهایی موردپژوهی
- روششناسی استنباط و استنتاج آموزهها
- نظریهپردازی از طریق موردپژوهی
- وﻳﮋﮔﻲﻫﺎی ﺗﺤﻘﻴﻖ
- نگارش مناسب فرضیه
- معیار «بطلانپذیری» فرضیه
- دو ﻧﻮع اﺻﻠﻲ ﻃﺮح ﻧﻤﻮﻧﻪﺑﺮداری
- تحلیل دادههای تحقیق
- مراحل آﻣﺎده ﺳﺎزی دادهﻫﺎ ﺑﺮای ﺗﺤﻠﻴﻞ
- اﻫﺪاف اﺳﺎسی در ﺗﺤﻠﻴﻞ دادهﻫﺎ
- نقش تحلیل دادهها در یک تحقیق
- طبقهبندی و کدگذاری دادهها
- نمایش و تحلیل دادهها
- فهرستها، نوعشناسی و شبکهها
- تشخیص و کشف زمینهها و الگوهای کلیدی
- تطابق الگو و ساختن نظریه
- استفاده از نرمافزار برای تحلیل دادههای کیفی
- انواع گزارش پژوهش
- شیوههای استناد درون متنی
نظریه سازمان و مدیریت
- مطالعه تئوری سازمان
- سطوح و لایههای نظریهپردازی و تئوریسازی
- تئوریزه کردن سازمانها
- سیر تاریخی نظریه سازمان
- مراحل سهگانه صنعتگرایی
- نظریه سیستمهای اجتماعی-فنی
- تأثیر دیدگاه پست مدرن بر تئوری سازمان
- سازمان و محیط
- نظریه اقتضایی: سازمانهای ماشینی و ارگانیکی
- نظریه نهادی
- ساختار اجتماعی سازمان
- چرخهی حیات سازمانی
- فرهنگ سازمانی
- فرهنگ از نظر مدرنیستها
- ساختار فیزیکی سازمانها
- فنآوری و سازمان
- نگاه پویا به فناوری
- امیتای اتزیونی و ساختار کنترل سازمانی
زبان تخصصی مدیریت
- MARKS QUESTION AND ANSWERS
- Define Management and what do you mean by Business Management
- Discuss various functions of management
- Distinguish between administration and management
- What is Planning and State the components of planning
- Explain the purpose or importance of planning
- Explain the types of planning
- Elucidate and discuss importance or benefits or advantages of Planning
- Define Organization
- Define authority
- Explain the importance of organizing
- Explain the role of money as a motivational tool
- Explain the different Channels of communication in an organization
Explain the different training methods
قسمت تخصصی
دوره آموزشی نفت، گاز و پتروشیمی
- کسبوکار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- فرایندهای پالایش نفت
- اقتصاد نفتی ایران
- بازاریابی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- مزیت رقابتی در بخش میاندستی نفت و گاز
- فعالیت شرکتهای بین المللی
- کیفیسازی فرآوردهها
- توسعه کسبوکار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- صنعت پالایش نفت و مزیت رقابتی
- مزیت جهانی در صنعت پتروشیمی
- قابلیت فناورانه
- مدیریت فناوری یا استراتژی فناوری
- تغییر و تحول گرایش بازار و حفظ بازار
- عملکردی کارا در کسب و کار
- تحقیقات بازار در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
- اهمیت تحقیقات بازار در صنایع پتروشیمی
- اهمیت تحقیقات بازار در صنایع پتروشیمی
- مزیتهای توسعه صنایع پایین دستی
- ابتکارات و روشهای بازاریابی در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی
- وسعه بازار در صنعت نفت
- روشهای بازاریابی شرکتهای نفت
- اشتغال نیروی انسانی ایرانی